Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 tipů, jak v zimě nepřibrat

Každé roční období v sobě skrývá nástrahy, kvůli kterým může naše hmotnost stoupat. V teplých měsících se obecně hubne snadněji, než v těch chladných, ale někdy tomu může být právě naopak. Není proto nutné děsit se zimy preventivně - stačí se vyhnout největším nástrahám a lákadlům a vytvořit si bitevní plán, díky kterému nepřiberete.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Hubnutí po čtyřicítce - jím stejně, ale tloustnu. Proč?

Nejlepší sport pro hubnutí. Nordic walking!

Dietní úprava potravin

 

V létě je dlouho světlo, dá se sportovat na čerstvém vzduchu, stánky a supermarkety překypují nabídkou čerstvého ovoce i zeleniny, na jídlo není tolik chuť a člověk má vůbec na všechno víc energie. Na druhou stranu teplo láká na zahrádky na orosené pivo, ke grilování tučných masíček i k pojídání langošů a hranolek u vody i osvěžujících zmrzlin v rozpálených ulicích města. Na letní dovolené se nikdo omezovat také nechce, proto kilogramy mohou letět nahoru rychleji, než za pošmourné zimy.

Využijte chladné roční období ve prospěch své linie a na jaře se nebudete stydět odložit kabát a vklouznout rovnou do šortek. Stačí dodržovat několik jednoduchých pravidel.

1. Nedobíjejte baterky nevhodným jídlem - Brzké odpolední stmívání, chlad a únava mohou mít na svědomí nepřekonatelné chutě na sladká a tučná jídla. Zkuste si uvědomit, zda máte opravdu hlad, nebo se Vám chce po dlouhém dni v práci jen spát. Místo vysedávání u televize s tabulkou čokolády a horkým kakaem si běžte raději na chvíli lehnout.

2. Zahřejte se cvičením, ne alkoholem
- Sklenice těžkého červeného vína, svařák nebo grog dokážou pořádně rozproudit krev v žilách, ale také v sobě skrývají spoustu kalorií. I v lehké omámenosti se pak může zdát jako dobrý nápad dát si ke skleničce misku smažených brambůrků nebo pražených mandlí. Zahřejte se raději v tělocvičně - potkáte nové lidi, protáhnete si tělo a vyrobíte si endorfiny pro dobrou náladu, která je v lezavém počasí tolik důležitá.

3. Svátky nejsou ekvivalentem pro přejídání - Mikuláš, Vánoce, narozeniny i různá výročí nejsou důvodem k nezřízenému hodování. Klidně si salát, cukroví i další laskominy dopřejte, ale vydejte se pak na dlouhou procházku nebo se pusťte do důkladného úklidu. Kalorie, které sníte přes svátky se bohužel také počítají.

5. Užívejte si sezónních potravin - Nevadí, že na našich zahradách nerostou čerstvé jahody, papriky ani rajčata - na podzim přebírají vládu jablka, hrušky, švestky, dýně, cukety, mrkev, řepa či zelí. Sezónní a lokální produkty jsou pro zdraví nejlepší, proto se vydejte na farmářské trhy (pokud možno pěšky) a uvařte si něco dobrého z toho, co nám naše zeměpisná poloha nabízí.

6. Vydejte se ven za každého počasí - Zavírání se doma před zimou svádí akorát k mlsání a lenošení. Běžte každý den alespoň na chvilku na procházku a snažte se kochat přírodou. V každém ročním období v ní lze najít něco hezkého - barevné listí, svěží vůni mokré hlíny nebo křupavý sníh.

7. Pijte - V zimě určitě nemáme takovou žízeň jako v létě a chuť na chladnou vodu také ne. Pitný režim je ale i přesto velmi důležitý. Nakupte si různé druhy čajů a hydratujte svoje tělo teplými neslazenými nápoji. Skvěle poslouží také obyčejná převařená voda s citronem - povzbudí metabolismus, zahřeje a pomůže i v detoxikaci.


Autor: Veronika Staňková