Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

10 triků, jak rozproudit lymfu

Lymfatický systém není tak nápadný jako ostatní systémy našeho těla (dýchací, kosterně - svalový, trávicí apod.), ale to neznamená, že by byl o něco méně důležitý. Právě naopak - díky lymfatickému ústrojí se může náš organismus čistit, zbavovat se nežádoucích látek a uzdravovat se.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Stravou proti celulitidě

Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle.

Velký zimní detox

  
Lymfatické cévy a lymfatické uzliny se podílejí na obranyschopnosti našeho těla. Tato extrémně důležitá funkce ale může být narušená a člověk je pak náchylný k onemocněním, unavený, bez života, oteklý - a s celulitidou (což je ten nejmenší problém, nicméně otravný).
   
Narušení funkce lymfatického systému bývá způsobeno především nesprávnou životosprávou - a když známe příčinu, můžeme léčit důsledky.


Změňte svůj životní styl a pomocí těchto 10 triků rozpohybujte svoji lymfu:

1. Pijte vodu - lymfa je tekutina. Když nebude mít spojence v podobě čisté vody, nebude proudit, nepoteče. Vypijte denně minimálně 3 litry čisté vody, minerálky a neslazeného čaje.

2. Jezte zeleninu - vláknina čistí střeva a odvádí pryč z těla část nežádoucích látek. Další část odvádí lymfa - pomozte jí a konzumujte vlákninu, nejlépe prostřednictvím nesolené zeleniny, která navíc tělu dodá vitamíny a minerály.

3. Jezte čistě - když nebude lymfa muset uklízet neplechu, kterou v těle nadělají hamburgery, sladkosti, hranolky, koblihy či uzeniny, budě tělo mnohem lépe fungovat a Vy se nebudete cítit unavení ani oteklí. Omezte chemii v jídelníčku.

4. Vynechte alkohol - alkohol obsahuje spoustu prázdných kalorií, které tělu nepřináší nic dobrého. Navíc zatěžuje játra a celé tělo v podstatě otravuje. Abstinencí lymfatickému systému ulevíte, zbavíte se celulitidy i několika nežádoucích kilogramů. Jedna sklenička (2 dl) bílého nebo červeného vína v pátek večer je povolena!

5. Choďte
- pohyb těla je pohybem lymfy. Čím víc se budete hýbat, tím lépe bude lymfa proudit a fungovat tak, jak má. Tak prosté to je. Při práci na počítači nebo během sledování televize vstaňte a projděte se po bytě minimálně každých 30 minut.

6. Dřepněte si - dlouhé sezení na židli doma nebo v práci utlačuje lymfatické cévy i uzliny a pak vznikají nejen otoky, ale také potíže s trávením. Zkuste co nejčastěji místo sezení dřepět - ulevíte lymfě, páteři, ale také popoženete zažívací ústrojí.

7. Dělejte úklony - lymfatické cévy jsou uložené v podkoží, proto je pomocí úklonů můžete  dobře stimulovat. Inspirujte se jógou nebo se zkrátka uklánějte a protahujte tak, jak je Vám to příjemné.

8. Jděte na masáž - pokud lymfa ne a ne spolupracovat, objednejte se na přístrojovou nebo ruční lymfatickou masáž. Tyto procedury jsou finančně nákladnější, protože nestačí jedna návštěva - většinou se pro optimální efekt doporučuje 10 opakování. Podmínkou efektivity masáží je samozřejmě správný jídelníček a pohybová aktivita.

9. Masírujte se - při sprchování, u televize nebo při nanášení tělového krému masírujte nohy směrem od kotníků ke kolenům a od kolen k tříslům. To je směr, kterým by lymfa měla proudit, tak jí k tomu trochu pomozte.

10. Stůjte na hlavě - natrénujte stoj na hlavě, svíčku nebo stojku. Obrácené pozice pomáhají lymfě téct, a to díky gravitaci. Na rozdíl od krve není lymfa poháněná srdcem, ale svaly, gravitací a pohybem.

 

660x250_7.jpg

 

Autor: Veronika Červenková