Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

TOP 5 domácích ořechových másel

Pokud jste ještě nepropadli šílenství kolem ořechových másel, nemusíte se obávat jejich návykovosti ani vyšší kalorické hodnoty. Nemusíte večer co večer snít o tom, jak si ráno dáte lžičku této slasti na horkou ovesnou kaši, nejste vystaveni pokušení jíst je rovnou ze sklenice, polévat si s nimi ovoce či lívance, mazat je na tousty.
    
Pokud jste ještě nepropadli šílenství kolem ořechových másel, ochuzujete svoje tělo o velice příjemný zdroj kvalitních a zdraví prospěšných tuků, svůj jazyk šidíte o dokonalé gurmánské zážitky, připravujete se o příjem proteinů - a vůbec, život s ořechovými másly je jednoduše úžasný!
    
Na trhu je dnes k dispozici nepřeberné množství různých alternativ, chuťových kombinací a variací. vy si ale můžete připravit másla doma, šitá přímo na míru vaší chuti.

Vyzkoušejte těchto TOP 5 domácích ořechových másel - jediné, co k tomu budete potřebovat, je výkonný mixér a jednotlivé ingredience.

1. Arašídové s čokoládou a kakaovými boby - nepražené a nesolené arašídy pomocí mixéru rozmixujte na hladkou hmotu. Jestliže chcete máslo jemné, mixujte dlouho; pokud máte rádi křupavé kousky, arašídy lehle promixujte, část z nich odeberte, ze zbytku udělejte hladké máslo a poté nahrubo namleté buráky opět přidejte. Do varianty s čokoládou přidejte buď kvalitní kakao nebo hořkou čokoládu. Máslo lze ochutit přímo hotovou čokoládou, ale pokud chceme pochoutku s nižším podílem cukrů, lze použít ochucující kapky nebo sladidlo erythritol. Na závěr přihoďte hrst drcených kakaových bobů a vznikne máslo, které uspokojí i toho největšího čokoholika.

2. Mandlové s bílou čokoládou a skořicí - bílé loupané mandličky rozmixujte dohladka. Přidejte bílou čokoládu, slazenou buď cukrem nebo maltitolem (opět dle Vašich nutričních záměrů) a půl lžičky mleté skořice. Cítíte tu vůni Vánoc? Umíte si představit tou krásou politý teplý ovesný koláček?

3. Kešu máslo s kávou - jedince závislé na kávě by mohlo potěšit máslo z kešu oříšků s kávou. Přidat do něho můžete jemně drcená opražená kávová zrna. K doslazení, pokud ho vyžadujete, v tomto případě použijte javorový sirup, třtinový cukr nebo nízkokalorické sladidlo.

4. Arašídy s medem a kokosem - kokos a med je silná dvojka. A ještě silnější bude ve spojení s jemně rozmixovanými arašídy. Co se týče struktury, kokos můžete rozmixovat společně s buráky, nebo ho přidejte nastrouhaný až do hotového másla.

5. Mandle s perníkem - mandle a perníkové koření vytvoří v ústech útulnou a bezpečnou atmosféru. S kořením to však nepřehánějte, abyste nepřebili delikátní chuť mandlí. V tomto spojení se spíš uplatní ty neloupané.

 

Autor: Veronika Červenková