Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

TOP 5 večerních svačinek

Večer bývá zpravidla dobou, kdy si uvědomíme, že máme vlastně strašný hlad. Honí nás mlsná, spící chuťové pohárky i žaludek se probouzejí k životu a nenechají nás v klidu odpočívat u oblíbeného seriálu. Kde byli celý den?
    
Životní styl dnešní doby je stresující. Ve stresu podniká organismus všechno pro to, aby přežil. Zatímco nárazový stres umíme docela dobře vykompenzovat, s tím chronickým, záludným a nenápadným, je to trochu horší. Ve stresu naše tělo utlumuje funkce, jako je imunita, reprodukce, ale také trávení a vstřebávání živin - takže si ve stresu na jídlo ani nevzpomeneme. Večer, když je klid, je naše tělo šťastné, že přežilo další náročný den a může se konečně uvolnit a uspokojit svoje potřeby - hlad i chuť.   
    
Na druhou stranu dobře víme, že cpát se před spaním není úplně rozumné. Z hlediska hubnutí je jedno, jestli svůj kalorický rozpočet rovnoměrně rozložíme během dne, nebo ho „utratíme“ večer, nicméně nechceme, aby nám bylo v noci těžko.
    
Pokud jste přes den jedli dost, ale i tak byste si něco dali, nechte se inspirovat těmito nízkokalorickými večerními svačinkami:

1. Míša v misce - tvaroh obsahuje bílkovinu kasein, která se vstřebává postupně, takže může zásobovat svaly živinami po celou noc. Abyste ještě trochu zpomalili jeho trávení a neměli v noci hlad, smíchejte ho s 10 gramy chia semínek. Semínka nechte předem nabobtnat v trošce vody (pro urychlení procesu klidně použijte horkou vodu). Tvaroh pak doslaďte podle Vaší chuti, nekalorickým sladidlem, medem, ovocem nebo zavařeninou.

2. Crudités - nakrájejte na úhledné špalíčky různé druhy zeleniny - použijte řapíkatý celer, mrkev, kedluben, okurky či papriku. Vedle si připravte dip z bílého jogurtu, soli, česneku (pokud Vám nevadí), pepře a bylinek. Jako dip můžete také použít hummus, klidně kupovaný. Pak jen zeleninu namáčejte a u televize spokojeně chroupejte bez obav o svůj žaludek nebo linii.

3. Šmakoun - kupte si do zásoby na večerní mlsání sladké i slané šmakouny (bílkouny), které seženete ve skoro každém supermarketu. Toho sladkého nakrájejte na tenká kolečka, zasypte skořicí a přidejte lžíci bílého jogurtu nebo skyru. Jestliže jste spíš na slané pochoutky, slaného šmakouna nakrájejte na kolečka a klidně ho ještě dokořeňte podle Vašeho gusta.

4. Proteinové palačinky - pokud máte chuť na něco teplého, pořiďte si instantní směs na proteinové palačinky. Jsou hotové za minutku, kuchyně zůstane čistá a Vy si můžete pochutnat na slušné porci bílkovin bez zbytečných cukrů. Zdobení je opět na Vaší fantazii.

5. Pickles - nakládaná zelenina je až děsivě zdravá - a přitom tak dobrá! Ať už sáhnete po korejském Kimchi nebo po českém kvašeném zelí či okurkách, dodáte svému tělu jednak probiotika a vlákninu s minimem kalorií, ale především si dopřejete výrazné chutě, které uspokojí i toho největšího večerního mlsouna!

 

Autor: Veronika Červenková