Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nejzdravější část avokáda? Ta, kterou vyhazujete!

Tohle nesladké ovoce si oblíbila spousta lidí nejen proto, že je dobré. Je také jednou z nejzdravějších potravin naší planety. Přesto odborníci upozorňují, že to, co z avokáda jíme, zdaleka není tak zdravé a výživné, jako část, která běžně končí v odpadkovém koši.

Avokádo obsahuje 20 vitamínů a minerálů, také poměrně hodně zdravých tuků a kromě toho má i velmi široké použití. Ať už z něj připravujete salát, guacamole nebo třeba toasty, nejspíš postupujete stejným způsobem, jako všichni ostatní. Avokádo podélně rozkrojíte, oddělíte od sebe obě půlky, odstraníte pecku a vydlabete lžící měkkou dužninu. A právě pecku spolu se slupkou pak vyhodíte. Ukazuje se ale, že je to chyba. Právě pecka je doslova nadupaná zdravím a je samozřejmě jedlá.

Proč je tak zdravá?
Podle magazínu One Green Planet pecka obsahuje nejvíce antioxidantů z celého avokáda (70 %), včetně tolik ceněných polyfenolů, které obsahuje také zelený čaj a kterým se připisuje významná role v prevenci nádorových onemocnění. Kromě toho je pecka plná rozpustné vlákniny a zdravých olejů. Právě tyto oleje dokážou zázraky s vaší stárnoucí pletí a vráskami a díky nim budete mít lesklé a zdravé vlasy.

Jak do ní
Avokádová pecka je celkem tvrdá a kdybyste ji zkoušeli rozkousnout, váš zubař by vás moc nepochválil. Pokud ji chcete využít, je nejlepší rozkrojit ji na čtvrtiny, což je jednodušší, než si myslíte, a pak ji rozdrtit v robotu na prášek. Ten pak můžete přidat třeba do ranního smoothie. Na jednu porci úplně stačí prášek z půlky pecky. A protože je prášek trochu hořký, je lepší přidávat ho do chuťově výraznějších jídel a nápojů.

 

Zdroj: Prima ŽENY