Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Máme tipy na 7 skvělých nízkosacharidových svačinek!

Ketodieta je populární nejen proto, že nabízí poměrně rychlý úbytek váhy, ale důvodem je i to, že se při ní nehladoví. Můžete se najíst a to se počítá. Pokud vám už dochází fantazie, máme pro vás tipy na originální malá jídla, která si můžete dát k dopolední nebo odpolední svačině.

Když se řekne nízkosacharidová dieta nebo ketodieta, vybaví se nám hodně vajec a masa. Při nejlepší vůli se ale kuřecí prsa i hemenex brzy přejí. Možná vám docházejí nápady a říkáte si, že jíst maso i ke svačině už prostě nemůžete. Chce to ale jenom dobré nápady a váš jídelníček jenom rozkvete.

Představíme vám 7 tipů na neotřelé svačinky plné proteinů a s minimálním obsahem sacharidů.

1. Jalapeňo papričky s čedarem a slaninou
Tyhle papričky pálí jako čert, ale jsou výborné jako malé jídlo a tepelnou úpravou se jejich pálivost trošku sníží. Budete potřebovat 10 jalapeňo papriček, 4 kusy slaniny, hrst nastrouhaného čedaru a krémový sýr. Slaninu nakrájejte na kousky, trochu orestujte, smíchejte s krémovým sýrem a nastrouhaným čedarem. Směsí naplňte papričky zbavené semínek a vnitřních přepážek a nechte zapéct v troubě dozlatova. Papričky můžete také rozkrojit, půlky naplnit sýrem, obalit je plátky slaniny, zajistit párátkem a zapéct v troubě.

2. Ďábelská vejce s guacamole a slaninou
Uvařte několik vajec natvrdo, nechte vychladnout a oloupejte. Vyjměte uvařené žloutky a z bílků budou mističky. Žloutky utřete s avokádem, trochou chilli, soli, kapkou citronové šťávy a nakrájenými rajčaty do směsi, kterou naplňte uvařené bílky. Vše posypejte osmaženou slaninou.

3. Květákovo-sýrové kousky s bylinkami
Uvařte růžičky květáku doměkka. Nechte je dobře odkapat, rozmačkejte vidličkou, přidejte česnek, bylinky, koření a pořádnou porci nastrouhané mozzarelly. Směs vyklopte na pekáček vyložený pečicím papírem a vytvořte placku. Nechte vše zapéct dozlatova a poté placku rozřezejte na kousky. Podobně si  můžete připravit k obědu nebo večeři pizza placku z květáku.

4. Cuketové minipizzy
Větší cuketu rozkrájejte na stejná kolečka a nechte trochu „vypotit” na papírové utěrce. Kolečka pak vyskládejte na plech s pečicím papírem, posypejte sýrem a nakrájenou šunkou nebo pršutem a kořením na pizzu. Nechte zezlátnout v troubě a podávejte ještě vlažné nebo studené.

5. Lososové jednohubky
Tahle mňamka s čerstvou chutí potěší každého. Nakrájejte salátovou okurku na kolečka. Každé kolečko potřete trochou krémového sýra s bylinkami (použijte třeba kopr nebo pažitku) a navrch stočte kousek uzeného lososa. Vše zachyťte párátkem a pak už jen hodujte.

6. Salátový superfresh wrap
Místo tortilly použijte listy velkého salátu a zabalte si do nich, co je libo. Skvělé bude uzené nebo pečené kuře, vařená vejce, kousky zeleniny, avokádo nebo zbytek guacamole, šunka a sýr, ale klidně i zbytek rybičkové pomazánky. Svůj wrap si udělejte podle chuti a zásob v lednici!

7. Čokoládový krém z avokáda
Avokádo je skvělé a zdravé, hodí se naslano, ale i nasladko. Udělejte si mlsku, když vás přepadne chuť na sladké. Rozmixujte zralé avokádo s roztavenou vysokoprocentní čokoládou, lžící kakaa a na doslazení použijte třeba čekankové sladidlo nebo stévii. Hmota je hutná, zasytí a zažene chutě na sladké! Navrch si dopřejte maliny nebo jahody.

 

Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny_v14.jpg