Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Sladké svačinky k odpolední kávě, které neohrozí postavu

Odpolední kávička. Trocha vzpruhy a potěšení během dlouhého dne. Něco, na co se můžeme těšit, něco, co si můžeme užít. Rozhodně by ale neměly být něčím, na co budeme s výčitkami svědomí vzpomínat při ranním vážení.
   
Pokud máte zvyk popíjet oblíbený odpolední nápoj za stálého uždibování z koláče, dortíku, či sušenek, ale potřebujete pár kilogramů shodit, nemusíte se své milované chvilky vzdávat.

Inspirujte se těmito tipy na delikátní, ale přitom kaloricky úsporné dobroty:

1. Fazolové brownies - 100 gramů propláchnutých černých fazolí z plechovky smíchejte s jedním vejcem, 10 gramy kakaa, 10 gramy syrovátkového proteinu, trochou kypřícího prášku a špetkou skořice. Směs doslaďte čím chcete - medem, tmavým cukrem nebo ideálně tekutým nízkokalorickým sladidlem. Rozmixujte tyčovým mixérem a pečte na 200 stupňů asi 12 minut. Hotové brownies doplňte lžící skyru.

2. Proteinová pěna - do výkonného mixéru vhoďte mražené ovoce podle Vaší chuti (nebo podle toho, co máte v mrazáku). Přidejte odměrku proteinu s adekvátní příchutí a vše promixujte. Vznikne nadýchaná chladivá pěna plná vlákniny, bílkovin, minerálů, vitamínů i chuti. Výhodou je, že pěny můžete sníst spoustu, ale kalorií v ní je málo, takže mlsat můžete opravdu bez výčitek.

3. Tvarohová zmrzlina - odtučněný nebo polotučný tvaroh (záleží na tom, jak moc jste na sebe přísní) rozmixujte s banánem, kakaem a sladidlem. Hotový mix dejte do pěkné misky a vložte do mrazáku. Po pár hodinách (cca 2 - 3 postačí) si můžete smlsnout na tvarohové pochoutce. Ingredience opět volte podle fantazie - zkuste variantu s chia semínky, skořicí, arašídovým máslem, kokosem nebo lesním ovocem.

4. Ovesné sušenky - ty kupované nechte ležet v obchodě - jsou dost energeticky vydatné. Doma si je připravte smícháním jemně mletých ovesných vloček, na drobno nakrájeného sušeného ovoce, ořechů a semínek. Směs spojte kokosovým olejem a vejcem, doslaďte, vytvořte placičky a pečte dozlatova. Ani u těchto sušenek nezapomeňte hlídat jejich množství - 3 menší kousky ke kávě jistě postačí.

5. Mug cake - smíchejte ovesné nebo jiné vločky, vejce, kypřící prášek a sladidlo. Přidejte trochu mléka nebo kefíru a hmotu vlijte do hrníčku. Hrnek vložte do mikrovlnné trouby a pečte asi 2 minuty na nejvyšší výkon. Po upečení koláček vyklopte a dozdobte podle svého - ideální bude jogurt, javorový sirup, strouhaná čokolád, trocha zavařeniny nebo čerstvé ovoce. A pak, že mlsat zdravě a dietně není možné!

 

Autor: Veronika Červenková