Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Low carb neboli nízkosacharidové obědy do 10 minut

Plavková sezóna se blíží mílovými kroky a vy potřebujete svoji letošní formu vyladit k dokonalosti. Víte, že není dobré vyřazovat ze svého jídelníčku celé skupiny potravin, na druhou stranu si ale hlídáte příjem živin i stabilní hladinu cukru v krvi.
   
Aby vám zbyl čas na dopolední trénink i kávičku po obědě, je třeba zkrátit dobu přípravy jídla na minimum.

Inspirujte se těmito low carb obědy, které zvládnete připravit do 10 minut a pak si jen užívejte skvělou chuť i minimum použitého nádobí:

1. Cuketové špagety - nastrouhejte cuketu na struhadle nebo z ní vytvořte nudličky pomocí škrabky na brambory. Osolte ji, opepřete, krátce orestujte a nechte změknout. Vedle si na cibulku hoďte trochu mletého hovězího, přisypte provensálské koření a přidejte rajčatový protlak. Směsí zalijte špagety a celé dílko dovršte trochou nastrouhaného sýra.

2. Zapečený lilek - rychle na pánvi podušené plátky lilku proložte v zapékací misce nízkotučnou mozzarellou, okořeňte podle své chuti, přidejte tepelně upravená rajčata i papriku a to celé strčte na tři minuty do trouby pod gril. Nízkosacharidové léto na talíři můžete hned servírovat.

3. Lusky s rybou - zelené fazolové lusky dejte na pánev, prohřejte je a zlehka opečte. Přidáním slaniny určitě nic nezkazíte, jen myslete na její energetickou hodnotu. K luskům si upečte kousek ryby - třeba čerstvého lososa nebo tresku zvládnete v troubě do 15 minut. Celý pokrm sjednoťte a došperkujte krémovým balzamikem.

4. Brokolicáda - uvařte růžičky brokolice a květáku. Vedle na pánvi připravte směs z kuřecích prsou, šalotky, řapíkatého celeru a trochy protlaku. Masovou směs pak buď smíchejte se zeleninou nebo ji oživte sýrem a dejte na chvilku zapéct do trouby.

5. Čočka s vejcem - čočka sice nějaké sacharidy obsahuje, ale my chceme, aby jídlo mělo méně sacharidů, nikoliv žádné. Když spěcháte, sáhněte po čočce červené, která je skutečně hotová bleskově. Čočku okyselte octem nebo balzamikem, osolte, opepřete a servírujte s natvrdo uvařenými vejci.

6. Low carb dezert - co by to bylo za oběd bez sladké tečky? Do misky dejte půl vaničky odtučněného tvarohu, zjemněte ho bílým jogurtem nebo kefírem, přidejte strouhaný kokos a lžičku medu nebo nízkokalorického sladidla. Pokud není kokos vaším favoritem, stejně dobře poslouží mák nebo trocha strouhaných ořechů.

 

 

Autor: Veronika Červenková