Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Novinky ve fitness výživě

Pohled na výživu, ale také dostupnost informací, hraje velice důležitou roli v tom, jak se dnes stravujeme. Existuje nepřeberné množství výživových směrů i široké spektrum nabízených potravin. Moderní potravinářské technologie získávají stále více na oblibě, stejně tak, jako zcela přírodní, nezpracované potraviny.

Seznamte se s novinkami ve fitness výživě, které vám pomohou v dosažení vašich cílů, aniž byste trpěli deprivací v chuťové či nutriční rovině:

Ochucující kapičky - pokud nefandíte umělým sladidlům a chuť stévie z běžných obchodů vám vadí, vyzkoušejte ochucující kapičky. Obvykle obsahují sukralózu, nicméně „přírodnější“ stéviové seženete taky. Mají nulovou energetickou hodnotu, sladkou chuť a příchuť navíc. Lze s nimi doslazovat kaše, jogurty, tvarohy, kávu, čaj, nebo je využijete při vaření a pečení. Seženete jak ovocné, tak čokoládové, vanilkové, s příchutí perníčků, bílé čokolády, skořice, ořechů a podobně.

Sypká sladidla - velká škála příchutí je k sehnání i v případě práškových sladidel. Jejich sladivost je vysoká, takže k vykouzlení intenzivní chuti stačí jen trocha prášku. Jejich základem bývá sukralóza nebo xylitol. Využijete je k dochucení kaší, mléčných výrobků i pro pečení a vaření.

Tip pro vás: Zkuste práškovým sladidlem s příchutí Cookies&cream poprášit napěněné mléko na vašem cappuccinu a vaše kávová pauzička dostane zcela jiný rozměr.

Syrovátkové proteiny - ty sice nejsou novinkou, ale jejich složení, zpracování a příchutě ano. V horké ovesné kaši se snadno rozpouštějí, nehrudkují se, vytvoří dokonalou chuť podle vašich aktuálních preferencí a navíc vašemu tělu dodají perfektně stravitelné a využitelné bílkoviny. Lze s nimi péct, zahánět chutě na sladké a dodat dietnímu jídelníčku pestrost.

„Zero“ sirupy - připravte si palačinky a místo kalorického javorového či čokoládového sirupu sáhněte po nízkokalorické variantě. V dnešní době bývají takové sirupy bez pachutí a nepříjemných chuťových ocásků. Vyberte si vašeho oblíbence - bude to slaný karamel, hořká čokoláda, piňa colada či stracciatella?

Proteinové chipsy - jednak se prodávají v menších baleních, takže je můžete sníst celé, ale hlavně obsahují kvalitní ingredience. Během jejich křoupání u televize do sebe dostanete dávku bílkovin a ještě si pochutnáte. Nejsou vhodné na každodenní konzumaci, protože bývají dost solené a kořeněné.

Proteinové pudinky, zmrzliny a palačinky - pokud vás často honí mlsná, ale hlídáte si energetický příjem, tyto produkty jsou ideální. Seženete je v supermarketech i na internetu, jejich příprava je extrémně snadná a chuťové i nutriční kvality jsou zaručeny.

 

Autor: Veronika Červenková