Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak jíst v restauraci zdravě a dietně?

Z hlediska zdravého životního stylu i dietního režimu je vhodné připravovat si jídlo doma. Sami si v obchodě vyberete ingredience a během vaření přesně víte, co do pokrmu dáváte. Zdraví ale nemáme jen to fyzické - důležité také je fungovat po stránce psychické a sociální.
   
Během shazování nadbytečných kilogramů se chceme vídat s přáteli, chodit ven, užívat si pohodu na letních zahrádkách či jezdit po výletech. Nedovolte, aby se s redukovanými kilogramy redukoval počet vašich přátel kvůli tomu, že v té či oné restauraci nemají přesně takový salát, jaký si můžete dát; kvůli tomu, že nechcete pít alkohol nebo proto, že byste museli druhým mlsně zírat do talíře.
   
Naučte se jíst venku tak, abyste si sami nebojkotovali snažení o zdravější životní styl ani štíhlejší postavu. Zde je několik tipů, jak na to:

1. Předkrm a polévka - menu o třech chodech je trochu moc. Pokud máte rádi předkrmy, dejte si předkrm a polévku bez hlavního jídla. Zapomeňte na neškodně se tvářící zeleninové krémy a raději zvolte vývar nebo polévku typu minestrone, se spoustou zeleniny. Pokud možno, nepřikusujte pečivo. Zeptejte se číšníka, zda by šlo polévku servírovat bez lžíce smetany (u zeleninových polévek, boršče a pod.).

2. Saláty
- objednejte si salát bez dresinku, nebo chtějte dresink bokem. Když zeleninu zalijete mořem majonézového přelivu, těžko pak bude dietní. Odpusťte si také slaninu, smažené krutony a přílohovou bagetu, potřenou olejem či pestem. Kousky smaženého masa nebo extra tučné sýry také nejsou tou pravou dietní volbou.

3. Hlavní jídlo - ideálně si objednejte libové maso nebo rybu (kuřecí či krůtí steak, hovězí zadní, svíčkovou, panenku, lososa, tuňáka či pstruha). Maso by nemělo být smažené na vrstvě oleje, ale jen lehce opečené. Zkuste si ho tentokrát vychutnat bez omáček a různých slaninových zábalů či košilek z listového těsta. Rýže a těstoviny buď nejezte vůbec, nebo zvolte ty bez smetany. Jejich porce ale v restauracích bývají přehnaně velké a nezasytí tolik, jak kus pořádného masa.

4. Přílohy - optimální přílohou je čerstvá, dušená nebo grilovaná zelenina. Číšníka poproste, aby v případě úpravy grilováním nepoužíval kuchař moc oleje, jak je často zvykem (to si můžete rovnou objednat hranolky). Lze zvolit také rýži nebo brambory, ale opět ne smažené či zapečené se smetanou.

5. Nápoje - pijte neochucenou vodu, perlivou nebo neperlivou. V nejhorším případě si objednejte lehkou kolu nebo slaboučký vinný střik, pokud potřebujete pít alkohol. Čaji ani kvalitní kávě nic v cestě nestojí, jen se vyhněte kávám typu latté (plná sklenice plnotučného mléka a trocha kávy v ní není právě dietní volbou).

6. Dezerty - jestli chcete hubnout, dezert si nedávejte. V létě si užívejte čerstvé ovoce a jednou za čas kvalitní sorbety.