Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Prima jídelníček pro vaší celodenní túru

Teplé letní počasí nás vyloženě nutí vytáhnout paty ven. Když k tomu přičtete volný víkend, nemůže být nic lepšího, než celodenní túra, ať už podniknutá pěšky nebo na kole. Takové výlety a výpravy nebývají vnímány vyloženě jako sportování, ale sportování to je. Pěší chůze je tím nejpřirozenějším pohybem - udělá dobře tělu, ale také duši.
   
Chůze je komplexní pohyb, zapojující všechny svaly na našem těle, především pak jeho spodní část. Při správné chůzi se angažují také zádové a břišní svaly, stimuluje se kardiovaskulární systém, hormonální i nervový systém. Při jízdě na kole je to podobné - pracují především nohy, nicméně střed těla musí být patřičně silný a zpevněný, aby po takové delší vyjížďce netrpěla záda ani ramena.
   
Pro trénink kardiovaskulárního systému je výhodné zvolit mírně kopcovitý terén, který pořádně rozproudí krev v žilách a zapojí maximum svalů na nohou a hýždích. Ideální zátěž poznáte tak, že se při chůzi nebo jízdě na kole lehce zadýcháte - to znamená, že nelapáte po dechu jako v posledním tažení, ale cítíte, že se dech i aktivita srdce zrychlily. Pokud vydržíte dostatečně dlouho jít či jet v takovém tempu, můžete si být jistí, že tím utrpí i nějaké ty podkožní zásoby tuku, tedy že takovou činností budete hubnout na těch správných místech.
   
U dlouhodobé aktivity v mírném tempu je nesmírně důležitá hydratace, ale také pravidelný přísun živin. Nikdy si proto nezapomeňte přibalit velkou láhev vody a menší svačinky. Ty by se měly skládat z komplexních sacharidů a lehce stravitelných proteinů.
   
Správný celodenní výlet se také určitě neobejde bez zastávky na něco dobrého, co zasytí, osvěží a dodá energii na další putování.

Inspirujte se tímto jídelníčkem a získejte z výletu maximum smyslových zážitků:

Snídaně: Před túrou si dopřejte teplou obilnou kaši. Použít můžete ovesné vločky, pohanku, jáhly nebo třeba špaldovou krupici. Kaši doplňte syrovátkovým proteinem či trochou řeckého jogurtu a doslaďte ji medem či domácí zavařeninou

Svačina: Po cestě se zastavte na vyhlídce a pochutnejte si na ovesném flapjacku

Oběd: Na útulné venkovní zahrádce si dopřejte nutričně vyvážený oběd, obsahující sacharidy (rýži, brambory) i proteiny (kuřecí či hovězí maso, ryba), ale také vlákninu (zeleninový salát, dušená zelenina)

Svačina II: Síly pomalu docházejí, a proto je čas sáhnout do chladícího boxu pro ovocného Mrože nebo tvarohového Kubu od firmy Prima

Večeře: Po návratu doplňte vydanou energii třeba zeleninovým salátem s mozzarellou a kouskem opečeného celozrnného chleba

Večeře II: Zakončete příjemný den malou miskou přírodních oříšků a ovocným nealkoholickým pivem

 

 

Kompletní nabídku mražených PRIMA pochoutek naleznete ZDE