Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

5 způsobů, jak do sebe dostat víc tekutin

Pitný režim se pořád schovává tak nějak v zákulisí. O výživě se mluví všude a neustále a o pitném režimu relativně taky, ale přece jen se mu věnuje pozornosti méně, než jídlu a cvičení.
   
Lidé neustále opakují jednu a tu samou chybu – pijí slazené nápoje s přesvědčením, že jejich linii neuškodí. Opak je ale pravdou! Jednoduchý cukr v minerálkách, džusech, fresh drincích a limonádách se velice rychle vstřebává do krve a tím zvedne i celkovou hladinu cukru v krvi. Slinivka má pak plné ruce práce s produkcí inzulínu a ten se rychle snaží dostat přebytečný cukr do podkožních zásob. My se pak divíme, že nedopneme tu skoro novou sukni, i když jíme pořád stejně.
   
Největším nepřítelem jsou samozřejmě limonády, které vypadají nezdravě a kaloricky už na první pohled. Nenechte se ale zlákat ani jemně ochucenými minerálkami – i ty obsahují nehorázné množství cukru! O džusech (byť ředěných), fresh drincích a nápojích typu „aloe“ ani nemluvě!
   
Pokud vás nebaví pít jen vlažnou vodu nebo hořký čaj, vyzkoušejte těchto 5 tipů, jak do sebe dostat víc tekutin, aniž byste ohrozili svou hmotnost:

1. Vodnaté vitamíny – zelenina a ovoce obsahují velké množství vody, kterou navíc naše tělo umí dobře využít. Jezte okurky, rajčata, jablka, melouny, hrušky – zkrátka ovoce a zeleninu – a nebudete do sebe muset lít hektolitry kohoutkové vody.

2. Pyré a polévky – připravte si horký drůbeží či hovězí vývar nebo pyré z dýně, hlávkové kapusty, brokolice, brambor i mrkve. Pyré doplňte kouskem masa nebo čerstvým sýrem a skvělá večeře, plná vitamínů, proteinů i vody je na světě!

3. Mléčné výrobky – ve 100 gramech bílého jogurtu najdete asi 3,5 gramů tuku a obdobný podíl bílkovin a sacharidů. To je celkem asi 10-12 gramů makroživin. A ten zbytek? To je přece voda! Dopřávejte si poctivé jogurty, kefíry i Cottage a nad pitným režimem budete mít navrch.

4. Šumák – když vás začne nudit chuť vody, zpestřete si ji multivitaminovými šumáky, které seženete v každém obchodě s potravinami, v drogerii i lékárně. Do jednoho litru vody vhoďte jen polovinu. Vodu ochucujte také citronem, limetou, pomerančem, mátou nebo okurkou.

5. Pijte neustále – položte si čaj na pracovní stůl, noste v kabelce láhev s vodou. Když máte hlad, pijte, před jídlem pijte, po jídle také pijte. Až se vás někdo zeptá, zda si dáte vodu, dejte si. Nebojte se toho, že budete neustále lítat na záchod – vyplavování odpadních látek z těla je pozitivní pro naše zdraví.

 


Autor: Veronika Červenková