Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Prima jídelníček pro týmové hráče

Volejbal, beach volejbal, florbal, fotbal, basket, taneční skupina, pole dance, hýbání se ve skupině, se skupinou. Být mezi lidmi a pohybovat se patří k sobě. Nemusíte být vyloženě týmový hráč, stačí cokoliv trénovat společně se skupinkou podobně smýšlejících lidí a najednou jste součástí něčeho většího. Vzájemně se motivujete, hecujete, podporujete, komunikujete, sdílíte, společně se radujete z výher, snášíte prohry, úspěchy i neúspěchy.
   
V týmových a skupinových sportech jde často právě o zábavu a bytí mezi lidmi. Jde ale také o sport či cvičení a to vyžaduje patřičnou výživu. Bez energie byste týmu moc platní nebyli, a proto se starejte nejen o týmového ducha, ale také sami o sebe a o to, čím se krmíte.
   
Při sestavování jídelníčku se řiďte svou aktuální hmotností, výškou, věkem i tím, jak často a v jaké intenzitě trénujete. Můžete použít všeobecně platné principy výživy pro sportovce - to znamená omezte přísun průmyslově zpracovaných potravin a polotovarů, vyhýbejte se jednoduchému cukru, mouce i smaženým pokrmům. Vsaďte na čerstvou i tepelně upravenou zeleninu, ovoce, komplexní sacharidy a libové proteiny. Nevynechávejte ani zdravé tuky a dostatek vody!
   
Před tréninkem si dejte jídlo s vyšším podílem komplexních sacharidů, ale ani ty jednoduché, sladké, nejsou na škodu. Doplňte je trochou lehce stravitelných bílkovin. Omezte příjem vlákniny a tuků - tyto živiny trošku komplikují trávení, a to se před zápasem nebo skupinovým tréninkem nehodí. Po aktivitě živiny opět doplňte.
   
Inspirujte se třeba těmito recepty:
   
Posezení u kávy - připravte pro sebe i své spoluhráče překvapení v podobě ledové kávy. Lžičku rozpustné kávy zalijte vodou (buď horkou a nechte ji vychladnout nebo lze i studenou), přidejte trochu cukru, mléka a několik kostek ledu. Kávu nalijte do vysoké sklenice a navrch položte kus Prima polárkového dortu s příchutí Caffe Latte. Uvidíte, že všichni budou slintat blahem!

Sladké sdílení - kupte pro celý tým oblíbenou zmrzlinu Mrož v multipacku, kde jich je rovnou 6. Nechte každého, ať si vybere tu svou a po společném tréninku si ji vychutnejte s plechovkou nealkoholického ovocného piva. Lepší osvěžení snad ani neexistuje.

Ledové muffiny - nejlepším moučníkem pro větší počet lidí jsou beze sporu muffiny. Upečte borůvkové buchtičky podle svého oblíbeného receptu a těsně před servírováním každou z nich doplňte kopečkem borůvkového Mrože z vaničky. Po plechu teplých muffinů s dotykem ledové zmrzliny se jen zapráší!

Kompletní nabídku mražených PRIMA pochoutek naleznete ZDE


Ukázkový jídelníček na celý den pro týmové hráče:

Snídaně: Posnídejte celozrnný žitný chléb s pomazánkou z čerstvého sýra a zeleninou

Svačina: Vyživte svoje tělo probiotickým nápojem a čerstvým ovocem

Oběd: Upečte si středomořskou zeleninu s bramborami a pstruhem

Svačina II: Pochutnejte si na ledové kávě dle receptu a k ní zakousněte třeba kousek fazolových brownies

Večeře: Pochutnejte si na pyré ze sladkých brambor, které doplníte míchanými vejci a zeleninou

Večeře II:  Ochuťte polotučný tvaroh medem a lžičkou ořechového másla a dejte si ho klidně u oblíbeného pořadu v televizi