Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

V práci jako na dovolené „all inclusive“

Léto je časem dovolených, výletů, rekreací, odpočinku u moře i vysokohorských výšlapů. Zážitky teplých měsíců obvykle bývají spjaty se zážitky gastronomickými - v létě si můžeme dopřát exotické speciality, plody moře, čerstvou zeleninu a ovoce, kopce zmrzliny i osvěžující alkoholické či nealkoholické drinky.
   
Pokud máte tu smůlu, že zrovna letní období budete z jakéhokoliv důvodu trávit zavření v práci, nezoufejte! Navoďte si dovolenkovou atmosféru pomocí jídelníčku a uvidíte, že se i za monitorem počítače budete cítit jako na pláži.

 

Vyzkoušejte tyto tipy, jak naservírovat dovolenou na váš talíř:

1. Pitný režim - pořiďte si do práce velkou sklenici s letními motivy a brčko ve veselých barvách. Do džbánu nalijte perlivou sodovku, vhoďte do ní plátky salátové okurky, kousky vodního melounu, pár lístků máty a několik kostek ledu (pokud je máte k dispozici). Osvěžující a přitom zdravou limonádu popíjejte v průběhu celého dne.

2. Coffee break
- horká káva z přístroje na espreso je sice skvělá, ale v teplém počasí příliš neosvěží. Nechte svou kávu vychladnout, přelijte ji do vysoké sklenice s ledem (nebo vychlazené z lednice), přilijte kapku mléka a nápoj oslaďte podle vašich zvyklostí. Ucucávání brčkem je přímo pracovně - dovolenkovou povinností!

3. Svačinky - müsli tyčinky, ovesné sušenky či proteinové tyčinky si nechte na zimu. Nyní přišel čas na čerstvost a vitamíny. Abyste i v létě do sebe dostali potřebné živiny, ale přitom jste neměli hlad, zbytečně nepřibírali a ani si nerozhazovali hladinu cukru v krvi, zkombinujte sladké ovoce s mléčným výrobkem, který bude mít dost bílkovin. Dejte si třeba bílý řecký jogurt s borůvkami, cottage se záplavou malin nebo ovoce doplňte přírodními nepraženými a nesolenými ořechy. Letní atmosféru nejlépe navodí jahody, meloun, borůvky, maliny či rybíz. Točená zmrzlina nebo nanuk také jistě nebudou marnými alternativami!

4. Oběd - zapomeňte na to, že byste svůj oběd zhltali za stolem, při psaní e-mailu! Buď jděte na něco dobrého na zahrádku do restaurace, nebo si oběd připravte do krabičky s sebou a posaďte se s ním ven na lavičku - někam pod stín stromu, kde se budete dobře cítit. Nikam nespěchejte a vychutnejte si grilovanou zeleninu, grilovaná masa, plody moře, čerstvé saláty či lehoučké těstoviny. V tomto období vynechte smetanové omáčky, knedlíky i smažená jídla. Léto se prostřednictvím jídla okamžitě projeví na Vaší náladě i zdraví.

5. Po práci na drink
- aby byla pracovní dovolená opravdu „all inclusive“, nesmí chybět po-pracovní drink a něco na zub k tomu. Zkuste letos omezit alkohol a dejte si třeba vychlazené ovocné nealkoholické pivo nebo slaboučký vinný střik. Nakládaný hermelín nechte ležet v oleji a raději si objednejte opět něco lehkého, zeleninového, co Vás zchladí, ale zároveň zasytí. Vyberte si třeba čerstvou rybu se zeleninou.