Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Prima jídelníček pro vytrvalostní běžce

Donedávna byli běžci považování tak trochu za podivíny. Lidé, kteří sebrali odvahu a šli se proběhnout do parku, klopili při setkání s ostatními oči k zemi, vyhýbali se veřejným prostranstvím a při běhání dělali, jako že vlastně jen někam spěchají. Dnes se ale karta obrátila, a pokud jen trochu vykoukne sluníčko, běžci venku tvoří tu nejpočetnější skupinu. Běhání je v módě, a to, že tomu tak je, není vůbec náhoda. Běh je skvělý pro naše srdce a cévy, může pomoct redukovat nechtěnou hmotnost, ale také zlepšit vytrvalost, výkonnost, kapacitu plic, stav cévního systému, dokonale vyčistí hlavu a zbaví nás stresu a napětí.
   
Běh je velice náročnou pohybovou aktivitou buď aerobního typu (pokud běháte vytrvalostní, dlouhé tratě) nebo typu anaerobního (v případě, že upřednostňujete intervaly a sprinty). Ať tak či tak, během tréninku spotřebuje naše tělo neuvěřitelné množství kalorií, a ty je nutné pravidelně doplňovat.
   
Při vytrvalostních bězích se nevyhýbejte sacharidům - právě naopak! Pokud se chystáte  „jen“ běhat nebo se dokonce připravujete na závody, dopřejte si den před tím jídla s vyšším podílem komplexních sacharidů. Doplníte do svalů a jater zásoby glykogenu, ze kterých budete moct při fyzickém výkonu čerpat. Asi dvě hodiny před výběhem samotným si dejte další porci lehce stravitelných sacharidů, s menším podílem vlákniny, proteinů a tuků - tyto živiny by akorát zatížily trávení. Po doběhnutí sacharidy a proteiny opět doplňte. V případě, že chcete běháním hubnout, sacharidy nevyřazujte, ale udržujte celkový energetický příjem v deficitu vůči výdeji.
   
Doplňte energii na běhání třeba těmito recepty:

Špaldová krupice s ledovým dotykem - celozrnnou špaldovou krupici (asi 50 - 80 gramů, dle aktuální potřeby) nasypte do hrnce a krátce povařte. Přidejte lžičku medu, trochu strouhaného kokosu a kaši přesuňte do misky. Z mrazáku vytáhněte zmrzlinu Eiskoko od firmy Prima, s kokosovou příchutí a kakaovou polevou. Zmrzlinu na hotové dílo nalámejte a pusťte se do jídla, než celá roztaje.

Hříšné müsli - připravte si domácí zapečené müsli, nebo si je jednoduše kupte. Naberte velkou lžíci smetanové zmrzliny Prima, s malinovým toppingem a vložte ji do misky. Zmrzlinu zasypejte hrstí müsli a navrch naservírujte trochu poctivého bílého jogurtu. Spojení jemné smetany a křupavých kousků je jako ráj v ústech.

Ovocný crumble - udělejte crumble podle oblíbeného receptu (např. maliny, ostružiny, švestky, jablka a hrušky zapečte s drobenkou z másla, ovesných vloček, hnědého cukru a skořice) a ještě teplý dezert doplňte porcí zmrzlinového dezertu Pianissimo. Právě se zhmotnila dokonalost na talíři!

 

Kompletní nabídku mražených PRIMA pochoutek naleznete ZDE

 

 

Ukázkový jídelníček na celý den pro vytrvalostní běžce:

Snídaně: Špaldová kaše s ledovým dotykem podle uvedeného receptu

Svačina: Velký zralý banán s kefírem a hrstí přírodních mandlí

Oběd: Celozrnné těstoviny s kousky lososa a grilovanou zeleninou

Svačina II:
Hříšné müsli se zmrzlinou po náročném výběhu podle receptu

Večeře: Rýže s kuřecím masem a zeleninovým salátem

Večeře II: Dva plátky žitného chleba s čerstvým nízkotučným sýrem