Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Prima jídelníček pro zapálené fitness nadšence

Cvičení v posilovnách si neustále získává na oblibě. Zatímco ještě donedávna byly místnosti plné železa doménou mužů, dnes se v nich pohybuje také spousta příslušnic něžnějšího pohlaví.    

       
Silový trénink není jen o vzhledu těla, i když je jeho vylepšování příjemným benefitem. Posilování stimuluje svaly, kardiovaskulární systém, hormonální systém, nervovou soustavu,  zpevňuje kosti, ale také dokáže zbavit stresu a přinést odpočinek pro mozek po dni plném sezení za počítačem.
   
Svět fitness je opředen představami o tvrdém dietním režimu, striktním a nudném jídelníčku i suplementaci, která se skoro podobá dopingu. Realita leží ale trochu jinde - díky silovému cvičení si můžeme dopřát spoustu kalorií, sacharidů, proteinů i tuků, a to s klidem, že je naše tělo využije tím správným způsobem. Jednotvárný a přísný stravovací režim může vést až k záchvatovitému přejídání, zatímco správně načasovaný příjem živin, které pocházejí z pestrých zdrojů, k vysněným cílům a výsledkům.
   
Nenechte během tréninku svaly trpět nedostatkem makroživin a po docvičení využijte sacharidového okna pro doplnění glykogenových zásob.


Naučte se po tvrdé dřině odměňovat se třeba těmito recepty, ve kterých najdete potřebné sacharidy, proteiny, ale také chuť a potěšení:

Luxusní shake - chopte se mixéru a vedle si nachystejte velkou sklenici. Do mixéru nalijte 300 ml vody, přidejte 30 gramů čokoládového syrovátkového proteinu a teď to přijde - z dřevěné tyčky sesuňte do mixéru zmrzlinu Pegas Premium almond a vše pořádně promixujte. Dokonalejší drink jste v životě neochutnali! Vychutnejte si božský nápoj s podílem bílkovin a sacharidů, který si jisto jistě po náročném tréninku zasloužíte.

Proteinové palačinky
- připravte si proteinové palačinky podle svého osvědčeného receptu nebo sáhněte po hotové směsi, kterou dnes nabízí téměř každý výrobce fitness výživy. Zkusit můžete také tuto variantu - smíchejte 2 polévkové lžíce jemných vloček, odměrku proteinu, 1 vejce, 2 bílky, půl banánu a špetku soli, vše rozmixujte a těsto upečte na pánvi jako klasické palačinky. Hotové dílo korunujte velkou lžící zmrzliny Pegas - Pikao. Nejen, že se tím vrátíte do svých dětských let, kdy jste Pikao cucali přímo z tuby, ale také si dopřejete kvalitní živiny se sváteční dávkou chuti.

Fitness zmrzlina
- pro jednou zapomeňte na nudný kaseinový nápoj. Vyrobte si zmrzlinu, kterou doporučujeme jíst večer u dobrého filmu. 10 gramů chia semínek zalijte horkou vodou a nechte nabobtnat. Přimíchejte vaničku (250 gramů) odtučněného tvarohu a lžíci zmrzliny Prima - tvarohová s meruňkami. Dál zmrzlinu nedoslazujte a šup s ní do mrazáku. Až budete mít všechno připravené na večerní pohodu, vyndejte ji a dolaďte další lžící tvarohovo - meruňkové zmrzliny a hrstí sekaných oříšků. Přísun bílkovin do svalů po celou noc zaručen!

 

Kompletní nabídku mražených PRIMA pochoutek naleznete ZDE

 

Ukázkový jídelníček na celý den pro zapálené fitness nadšence:

Snídaně: Připravte si proteinové palačinky dle uvedeného receptu. Gramáž jednotlivých surovin volte dle Vašeho aktuálního nastavení makroživin.

Svačina: 5 - 10 kousků křehkých kukuřičných chlebíčků s vysokoprocentní šunkou a zeleninou

Oběd: Batáty pečené v troubě se steakem z kuřecích prsou

Svačina II: Bílý jogurt s hrstí přírodních mandlí a ovocem

Večeře: Jasmínová rýže s lososem, připravovaným v páře a dušenou zeleninou

Večeře II: Fitness zmrzlina dle uvedeného receptu pro přísun proteinů do svalů po celou noc