Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Prima jídelníček pro aktivní jogíny

Jógové učení sahá tisíce let do minulosti, ale pokud nechceme příliš zabředávat do filozofie a duchovna, které tento směr nabízí, stačí se vypravit na vedenou lekci v jógovém studiu, nebo si zacvičit doma, třeba podle videí u nás internetu. Praktikování pozic, neboli ásán, je provázené dechem - pohyb je vedený dechem a vnitřními pocity, nikoliv egem a snahou o co nejlepší výkon. Jóga je o klidu, harmonii, dechu, síle a rovnováze.
   
Ačkoliv je jógová praxe často spojována s odříkáním, askezí, střídmostí, abstinencí a vegetariánstvím, záleží jen na vás, jak ji pojmete. Jóga nic nepřikazuje a nikoho neomezuje. Žijeme tady a teď, ne v Indii před stovkami let ani v mnišském klášteře. Žijeme tady a teď - v době a na místě, kde máme nákupní centra, rychlá auta, uspěchané kanceláře a luxusní dovolené. Občas si chceme dopřát něco extra, něco dobrého, co ozvláštní všední rutinu, ale to vůbec neznamená, že bychom tím podváděli jógové učení a jógovou praxi.
   
Skvělým způsobem, jak najít rovnováhu, a to nejen ve cvičení, ale také ve stravování, je kombinování toho, co považujeme za zdravé s něčím pro potěšení. Zkuste se oprostit od přísných pravidel a přinést do svého jídelníčku pestrost, chutě a radost.


Ukázkový jídelníček na celý den pro aktivní jogíny:

Snídaně: Ovesná kaše se zmrzlinou (dle receptu níže) - po ranní lekci jógy Vás nastartuje do nového dne!

Svačina: 1 kus ovoce (banán, jablko)

Oběd: celozrnný cous cous s tempehem a sušenými rajčaty - gramáž volte podle své aktuální hmot-nosti a výšky

Svačina II: řecký jogurt s hrstí přírodních kešu oříšků (cca 15 gramů)

Večeře: zeleninový salát s tuňákem a vejci (do salátu dle vlastní chuti a fantazie přidejte plechovku tuňáka a 2 - 3 vejce)

Večeře II: zelenina crudite (nakrájená na špalíčky) s dipem z bílého jogurtu, čerstvého sýra a bylinek k večerní pohodě


Po příchodu z vaší oblíbené lekce jógy doplňte vydanou energii těmito recepty:

Ovesná kaše se zmrzlinou - ovesné vločky jsou skvělým zdrojem komplexních sacharidů, ale také vlákniny. Připravte si kaši z 50 gramů ovesných vloček tak, že vločky zalijete vodou nebo mlékem (rostlinným či klasickým) a krátce povaříte. Hotovou kaši ničím nedoslazujte, jen na ni položte vrchovatou lžíci jahodové či černo rybízové dřeně Mrož od firmy Prima. Zmrzlinu na horkých vločkách nechte tát a přitom si lžičku po lžičce vychutnávejte kontrastní spojení chladu a tepla.

Mrazivé pukance - pořiďte si do mrazáku vaničku zmrzliny Prima s příchutí stracciatella  a přelivem z černé třešně. V nejbližším supermarketu si také doplňte zásoby obilných pukanců - jedná se o pufované obiloviny, které krásně křupou, jsou objemné a lehoučké na trávení. Vyberte si pohankové, jáhlové, špaldové, pšeničné nebo třeba amarantové, ale dejte pozor, aby nebyly ničím doslazované. Dvě hodiny před odpolední či večerní lekcí jógy naaranžujte trochu zmrzliny s kakaovými kousky do misky a přesypte ji pukanci, až z ní neuvidíte ani kousek (cca 20 gramů). Dbejte na to, aby v každém soustu byla trocha zmrzliny, třešňové polevy i obilných kuliček.

Vitamínová vzpruha
- po ranní lekci jógy v horkých dnech nakrájejte na kostičky různé druhy ovoce. Použijte banány, jablka, hrušky, citrusy, avokádo, jahody - zkrátka cokoliv, co máte rádi. Ovoce by mělo mít pokojovou teplotu, aby vaše tělo nemělo tolik práce s jeho ohříváním. Na ovoce rovnoměrně rozprostřete svěží maracujovo - broskvovou zmrzlinu s jogurtem a celé dílo posypejte drcenými kakaovými boby. Lehoučká s výživná svačinka je rázem na světě!

 

Kompletní nabídku mražených PRIMA pochoutek naleznete ZDE