Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Přestaňte baštit brambůrky a objevte sílu a chuť semínek

Nenápadná semínka skrývají pod mnohdy nevzhlednou slupkou doslova bombastický elixír mládí, zdraví a krásy! Vždyť je příroda vybavila, aby živila celou rostlinku. Využijte jejich supervlastnosti ve svůj prospěch a naučte se každý den sezobnout hrst semínek.

Možná jste se o svátcích trochu rozjedla a večer u televize nebo knihy prostě nevydržíte bez nějakého zobání. Budiž, ale zkuste své chutě trochu obalamutit a namísto misky smažených bramborových lupínků pojídejte alespoň něco zdravého. Nebo dokonce superzdravého! Semena jsou sice často kalorická díky svým přirozeným olejům, ale rozhodně obsahují mnoho fantasticky zdravých látek, které váš organismus rozhodně ocení. Dodáte tělu minerály, vitamíny, bílkoviny, dobré oleje i důležité antioxidanty. V semínkách se prostě ukrývá elixír života a vy ho můžete využít ve svůj prospěch.

Pojďme se seznámit s těmi, které jsou běžně k dostání na pultech supermarketů a navíc báječně chutnají.

Lněným semínkem proti rakovině prsu!
Každá žena by měla do sebe občas dostat lněná semínka nebo olej z nich. Jde totiž o prvotřídní superprevenci proti rakovině prsu! Obsahují také omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, důležité vitamíny B1, B3, B6 a vitamín E. Dodají vám minerální látky a důležité stopové prvky – vápník, železo, mangan, hořčík, fosfor, draslík a selen. Pokud je přes noc podrcená namočíte do vody, vypustí sliz, který perfektně pomáhá se zácpou. A to tak účinně, že by se lněného semínka měly vyvarovat těhotné ženy. Dále lněný zázrak vyrovná krevní tlak, hladinu cholesterolu, cukr v krvi a u pánů zajistí správné fungování prostaty.

Chia, pohon na indiánskou vytrvalost
V minulosti patřila semínka chia k hlavním potravinám bájných Aztéků, kteří je používali jako elixír zdraví, síly a vytrvalosti. Zkusme je napodobit a zamíchejme si ráno lžičku chia semínek do jogurtu. Chia semínka mají vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, který je dokonce vyšší než u semínek lněných, a to je co říci. Mají protizánětlivý i protirevmatický účinek, zlepšují paměť a koncentraci, příznivě působí na srdce, cévy, nervy a imunitu. V neposlední řadě snižují hladinu špatného cholesterolu a pomáhají s hubnutím.

Slunečnicové semínko jako elixír krásy
Chcete mít krásné vlasy a nehty? Zobejte slunečnicová semínka. Navíc vás zbaví stresu a uklidní vaše napjaté nervy! Pokud máte problémy s kůží, jsou pro vás slunečnicová semena to pravé. Zlepšují také kondici kardiovaskulárního systému, svalové hmoty i štítné žlázy.

Dýňové semínko zajistí zdravou prostatu i kosti
Paraziti nemají šanci, pokud zobete dýňová semínka. Naučte na ně i svého partnera, protože s denní dávkou dýňových semínek se nemusí bát problémů s prostatou. Mají spoustu zinku, a proto působí proti řídnutí kostí a dokážou zmírnit některá degenerativní onemocnění. Připisují se jim také pozitivní účinky při různých zánětech kůže a sliznic a také při potížích s přesušenou pokožkou.

Konopná semínka ideální pro sport
Nebojte se, konzumací konopného semínka žádné drogy nepřijímáte, pouze koncentrovanou dávku zdraví! Konopná semínka mají nejvyšší obsah rostlinných bílkovin ze všech oříšků a semen a tyto bílkoviny jsou složené ze všech 21 aminokyselin včetně 9 esenciálních, které si tělo neumí samo vyrobit! Pokud sportujete, nemůžete jíst nic lepšího! Pravidelná konzumace konopných semínek v jakékoliv formě posílí váš organismus a dodá vám kvalitní výživu!

 

 

iPrima_zeny_v8.jpg

 

Zdroj: Prima ŽENY