Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zázrak jménem zelený ječmen

Protože je dnes kvalita některých potravin pochybná a obsah zdraví prospěšných látek v nich nejistý, objevila se na trhu spousta doplňků stravy a funkčních potravin, které nám slibují, že vynahradí veškeré nedostatky běžné výživy, zbaví nás toxinů, očistí a omladí naše tělo.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Potravinová pyramida – návod, jak správně jíst

Čím nahradit bílý cukr?

Jak číst etikety potravin?

 

Jedním z takových hitů je mladý ječmen. Nejčastěji se s ním jako s doplňkem stravy můžete setkat v podobě zeleného prášku, a proto se mu přezdívá také „zelená potravina“. Uvádí se, že nejlepší účinky na zdraví má, když ho zkombinuje s další zelenou potravinou, kterou je řasa chlorella.

Zelený ječmen se pěstuje v USA v nadmořské výšce až 1500 m, v místech vyschlých sladkovodních jezer, kde je půda neobvykle bohatá na živiny. Rostlinka se sklízí, lisuje se z ní šťáva a z té se pak dehydratací získává prášek.

Mladý ječmen je zelený a tudíž obsahuje velké množství chlorofylu. Chlorofyl pomáhá okysličovat krev i tkáně, takže pak můžeme dosahovat lepších výsledků ve sportu i v mozkové činnosti.

Výrobci uvádějí, že ječmen obnovuje zásadité pH organismu, takže ten, kdo věří na fenomén „překyselený organismus“, může touto rostlinkou zneutralizovat kyselé pH v těle. Pravdou ale je, že nic jako překyselený organismus neexistuje. Tělo má schopnost vyrovnávat pH samo o sobě a žádné doplňky stravy k tomu nepotřebuje.

Šťáva z mladého ječmene obsahuje spoustu vitamínů, mezi které patří vitamín A, C, E, K i vitamíny skupiny B. Dál v ní najdete beta-karoteny, biotin, kyselinu listovou a živé enzymy. Z minerálů lze jmenovat vápník, draslík, hořčík, železo, křemík, sodík, fosfor, bór či mangan.

Konzumace mladého ječmene se doporučuje jako podpora při léčbě kožních nemocí, chudokrevnosti, nadváhy, diabetu, střevních zánětů, ale také jako prevence rakoviny, cévních a srdečních potíží i depresí.

Ječmen obsahuje asi 326 kcal na 100 gramů, ale vám bohatě postačí dvě lžičky sušeného prášku denně, takže se jeho energetické hodnoty lekat nemusíte. 41 gramů ze sta tvoří sacharidy, 28 gramů proteiny a 4 gramy tuk.

Na internetu i v lékárnách najdete mladý ječmen od mnoha výrobců a každý z nich vám bude slibovat, že právě ten jeho ječmen je nejlepší, a že je vůbec zázrak, že jste bez něho dosud přežili. Věřte tomu, že i zde hraje velkou roli marketing a každý se snaží svůj výrobek prodat za co nejvyšší cenu.

Zelené potraviny skutečně obsahují mnoho cenných látek, ale v žádném případě samy o sobě nedokážou vyléčit závažné zdravotní potíže. Nelze ani čekat, že vás zelený ječmen spasí, pokud je váš celkový životní styl nevhodný, málo se hýbete, kouříte a v denním menu jsou běžné sladkosti, alkohol, smažená a průmyslově zpracovaná jídla. Sice spolu sním dostanete do těla důležité vitamíny a minerály, ale není možné napravit škody jen tím, že vypijete denně dvě skleničky ječmene.

Zelený ječmen vám nemůže ublížit. Pokud cítíte, že vám ve výživě něco chybí, klidně ho vyzkoušejte, ale zázraky nečekejte.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Staňková