Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zásady dětské výživy

O tom, že by se děti měly stravovat zdravě není pochyb. Jen správně vyvážená strava jim totiž umožní dobře se vyvíjet a růst. Ke zdravému životnímu stylu byste je měli vést už od útlého dětství. Naučte je přemýšlet o jejich výživě. Přesvěčte je, že čerstvé ovoce a zelenina je lepší než smažené přesolené potraviny nebo konzervy a sůl nad zlato platí leda tak v pohádce.

 

1.    Zajistěte dětem pestrou a rozmanitou stravu, která je bohatá na ovoce a zeleninu, celozrnné potraviny, mléčné výrobky, ryby a drůbež.

 

2.    Nenechte děti se přejídat, ale ani hladovět. Měly by jíst by pravidelně, a to 5 - 6x denně. Velikost porce vždy přizpůsobte jejich růstu, hmotnosti a pohybové aktivitě.

 

3.    Dodávejte dětem pravidelně kvalitní zdroje bílkovin (drůbeží a rybí maso, luštěniny, cereálie).

 

4.    Několikrát denně dětem podávejte mléčné výrobky, přednostně polotučné.

 

5.    Upřednostňujte kvalitní rostlinné tuky a oleje před živočišnými tuky.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Neštovice mohou zkazit plány na dovolenou.

Pravidla znamenají pro dítě bezpečí.

Zlobí baše dítě? Nevšímejte si ho!

 

6.    Učte děti střídmosti v konzumaci cukru, sladkostí a slazených nápojů. Sacharidy by děti měly přijímat hlavně z cereálií, ovoce a zeleniny.

 

7.    Nedosolujte již hotové pokrmy; sůl a solené potraviny dětem nabízejte jen výjimečně.

 

8.    Naučte děti správnému pitnému režimu, měly by vypít alespoň 1,5 až 2,5 litry tekutin denně.

 

9.    Učte děti zdravému způsobu života svým vlastním příkladem a zajímejte se o to, co jedí mimo domov.

 

10.    Nechte pravidelně zkontrolovat zdravotní stav svého dítěte (hladinu cholesterolu, krevních tuků, krevního tlaku, nadváhu aj.) u jeho praktického lékaře.