Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zhubněte pitím vody

Voda je nejen důležitá pro samotné přežití, ale pravidelný přísun tekutin vám umožní zhubnout a dosaženou vysněnou váhu si i  udržet.

Voda a trávení
Voda hraje důležitou roli při trávení jídla a absorpci živin. Pokud mezi jídly nepijete dostatek vody, tvoří se vám v ústech málo slin a trpí tím zažívání. Díky vodě se také z těla zbavíte odpadních látek.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Proč pít vodu s citronem

Pitný režim v kostce

Máte žízeň? Nezapomínejte na pitný režim.

 

Proč pít vodu
S každým vydechnutím ze sebe uvolňujete zvlhčený vzduch - za den to dělá asi 2 sklenice vody. Vaše ledviny a střeva vyloučí denně dalších 6 sklenic vody a 2 sklenice se uvolňují skrze póry vaší kůže. To je celkem 10 sklenic, ale za chladného dne. Když je horko, když hodně sportujete nebo tvrdě pracujete, obvyklé množství uvolněné vody se může ztrojnásobit. V průměru tedy v mírném klimatu a počasí (aniž se potíme horkem nebo námahou) potřebujeme asi 3 a půl litru tekutin denně. Většina z nás ale pije sotva třetinu. Je důležité si zapamatovat, že podle žízně spolehlivě neurčíme, kolik vody tělo potřebuje.

Odkoukáno ze zahraničí
Pokud chcete zeštíhlet a váhu si udržet, dělejte to, co dělají Francouzky už celá desetiletí. Mějte stále po ruce jednu nebo dvě lahve čerstvé vody  a během dne je vypijte.

Jak určit dostatečné množství vody na den:

Vydělte svoji hmotnost číslem 8. Vážíte-li 58 kg, vyjde vám 58 : 8 = 7,25 velkých sklenic. Toto číslo zaokrouhlete nahoru a dostanete 8 sklenic denně. Ale nezapomeňte, že je to výpočet pro chladnější den. Za horka nebo při sportu budete potřebovat více tekutiny.

Zohledněte svoje zdraví

Za předpokladu, že netrpíte žádnou chorobou jater nebo ledvin, vám 8 a více sklenic vody denně pomůže při shazování kil a udržení váhy, ale i při zlepšování všech tělesných funkcí. Pití vody totiž hraje podstatnou úlohu v celkové regeneraci a redukčních programech.


Autor: Monika Kuželová