Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Vitamíny, minerály a doplňky stravy - co si vybrat?

Základní makroživiny, jako jsou sacharidy, bílkoviny a tuky, ale také mikroživiny, mezi které se řadí vitamíny a minerály, bychom měli získávat z přirozené stravy. Protože si ale nemůžeme být jistí, kolik živin se skutečně skrývá v tom, co konzumujeme, je vhodné obohatit svůj jídelníček o doplňky stravy.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Sportovní výživa - Anabolizéry

7 nejlepších spalovačů tuku

Pilulky na hubnutí - proč nám samy o sobě nepomohou?

 

Doplňky stravy nás samy o sobě nezachrání - pokud nesprávně jíme, je zbytečné za ně vyhazovat peníze. V první řadě se tedy zamyslete nad tím, zda se na vašem denním menu vyskytují všechny potřebné látky, a zda je jídelníček pestrý a vyvážený. Pokud ne, v první řadě si dejte do pořádku stravování. Jestliže zní odpověď ano, pak začněte přemýšlet o tom, jaké doplňky by mohly prospět vašemu zdraví a kondici.
   
Říká se, že doplňky stravy fungují, když látka, která je v nich obsažená, chybí ve stravě, nebo se z běžného jídla špatně vstřebává. Nečekejte od nich zázraky, nejsou to léky (od těch ostatně zázraky také čekat nemůžeme) - mají pouze doplnit to, co tělu chybí.
   
Rozvažte si, proč vlastně chcete doplňky stravy užívat a za jakým účelem - chcete hubnout? Nabírat svaly? Dodat tělu víc vitamínů a minerálů? Posílit vlasy, zuby či kosti?

 

Následující doplňky stravy by neměly chybět žádné aktivní ženě, která se stará o své zdraví:

Protein - syrovátkové i vícesložkové proteinové nápoje jsou jednak skvělým zdrojem bílkovin, jenž ženám velmi často v jídelníčku chybí, ale také bývají obohacené o vitamíny a minerály. Zkuste je popíjet po silovém i vytrvalostním tréninku, nebo si odměrku přimíchejte do ranních vloček.

L - karnitin - o tom, zda funguje či nikoliv, se sice vedou spory, nicméně je jisté, že neublíží. Pokud chcete hubnout, pořiďte si buď samotný karnitin, nebo jiný spalovač (třeba s podílem výtažku ze zeleného čaje a kajanského pepře). Popoženete svůj metabolismus a tuk se bude spalovat rychleji. L - karnitin a další látky, podporující odbourávání tuků, užívejte před pohybovou aktivitou, aby mohly být mastné kyseliny, které se díky těmto doplňkům snadněji uvolňují, využity jako zdroj energie.

Omega 3 - více-nenasycené mastné kyseliny omega 3 můžeme získat z tučných mořských ryb, lněných nebo chia semínek, ale málokdo si tyto potraviny dopřává denně a v dostatečném množství. Omega 3 seženete v podobě kapslí a budete mít jistotu, že pro své cévy, srdce i mozek děláte maximum. Některé výzkumy navíc naznačují, že tyto kyseliny pomáhají redukovat tukové zásoby v oblasti břicha.

Multivitamíny a multiminerály - je otázkou, kolik vitamínů přežije v ovoci a zelenině, která k nám putuje přes polovinu planety poté, co vyrostla v hale pod umělým osvětlením. Užíváním přípravků, obsahujících kompletní spektrum vitamínů a minerálů určitě neuděláte chybu.

Koenzym Q10
- díky němu se mění energie z jídla v energii našeho těla. Funguje jako silný antioxidant a tím zachovává mládí a vitalitu a tou ženy určitě neopovrhnou. Je vhodný pro sportovce, seniory i ty, kteří jsou vystaveni chronickému stresu.

 

660x250_1.jpg

 

 

Autor: Veronika Červenková