Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Malé triky během stolování

Pokud jste se rozhodli zhubnout nějaké to kilo dodržujte vedle zdravé a střídmé stravy i určitá pravidla během konzumace jídla. Tyto malé triky vám dopomohou dosáhnout vysněné postavy.

Jídlo jezte alespoň 20 minut
Dobu jídla si protáhněte co nejdéle. Jezte pomalu, nejlépe 20 minut. Přibližně takovou dobu totiž trvá mozku, aby vám vyslal signál, že jste již najezení. Pokud jíte rychle a příliš hltáte, zkonzumujete více, než opravdu potřebujete a po jídle se budete cítit zbytečně přesycení. Jídlo si dávejte také na menší talířky. Porce bude vypadat opticky větší a sníte toho méně. Pokud snesete pikantní pokrmy, pak do svého jídelníčku zařaďte chilli papričky, které urychlují metabolismus a pomáhají tak při hubnutí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Může za naší hmotnost genetika?

Velká jarní detoxikace

7 důvodu, proč otevíráme ledničku

 

Cvičte 3x týdně
Správná výživa dokáže mnoho, ale abyste dosáhli vysněné postavy, musíte se i trochu zapotit. Se cvičením rozhodně nečekejte na léto, ale začněte cvičit co nejdříve, protože změny začínají být vidět nejdříve po 5 týdnech, takže čím dříve začnete, tím pro vaši postavu lépe. Cvičte 3x týdně po dobu 30 minut. Během půlhodinky intenzivního tréninku si procvičíte svaly, zpevníte tělo a zrychlíte metabolismus. Což znamená, že snadněji spalíte tuky a vaše váha pak klesá.

Sklenice vody
Velmi pomáhá i obyčejná sklenice vody, kterou vypijte před každým jídlem. Ta vás zasytí a vy pak zkonzumujete méně kalorií. Průzkumy ukázaly, že lidé, kteří před jídlem vypijí jednu až dvě skleničky vody, zkonzumují následně o 75 až 90 kalorií méně. O hladu se často říká, že je převlečená žízeň, takže dostatečným pitím tekutin si pomáháte od intenzivního pocitu hladu. Důležité je však pít během celého dne. Pokud najednou vypijete 2 litry vody, svému organismu rozhodně neprospějete. Naopak náhlým náporem tekutin přetížíte svoje ledviny.

Alkohol a kalorie
Pokud chcete zhubnout, měly byste alkohol pít jen příležitostně. V jedné lahvi vína je totiž tolik kalorií jako v tučném jídle o třech chodech. Zkuste raději dealkoholizovaná vína, která obsahují minimum kalorií. Ta umožňují vychutnat si chuť kvalitního vína a vyhnout se nežádoucímu působení alkoholu. „Nealkoholická vína obsahují polyfenoly, které mají antioxidační účinky, působí protizánětlivě a také ochraňují kardiovaskulární systém,“ říká Radek Pech, jednatel společnosti a-freewine.cz. A pokud přesto dostanete chuť na alkohol, dejte si bílý vinný střik. Tvrdý alkohol omezte na minimum. Je nejen vysoce kalorický, ale po něm máte i větší chuť na slaná a mastná jídla.



Autor: Monika Kuželová