Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

TOP 5 bylinek na podporu hubnutí

Bylinky mají téměř nulovou energetickou hodnotu, zato ale schopnost vykouzlit z obyčejného, fádního jídla, gurmánský zážitek - kdo by je pak nemiloval?
   
Ať si je pěstujete doma na balkóně nebo si pro ně chodíte do supermarketů, nezapomeňte je přidávat do svých oblíbených pokrmů a tím zrychlit proces hubnutí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Bazalka – zázrak pro vaše zdraví a psychiku

Jsou kořeněná jídla zdravá?

Malé, ale šikovné - klíčky!

   
Podle definice by měly být bylinky čerstvé; po jejich usušení se jim říká koření. Nicméně ani sušení jim nic nevezme na jejich chuti, vůni či barvě. Nechte bylinné silice, třísloviny i éterické oleje nahradit chemicky vyráběné doplňky stravy a hubněte zdravě.
   
Zde je TOP 5 bylinek na hubnutí, které by neměly chybět v žádné kuchyni:

1. Stévie - Stevia rebaudiana, čili stévie cukrová, je hitem posledních let. Jedná se o bíle kvetoucí tropickou rostlinu z čeledi hvězdnicovitých, díky které společně se svou oblíbenou kávou či čajem nepřijmete ani kalorii navíc! Stévie se těší popularitě pro svůj přírodní původ i minimální pachuť, jenž mají některá neenergetická sladidla. Seženete ji v podobě tablet, kapek, ochucených kapek nebo prášku, nicméně si ji můžete vypěstovat také sami za oknem a jejími lístky sladit nápoje.

2. Skořice - přírodní požírač tuku dokáže rozproudit metabolismus, pročistit střeva i pleť, podpořit vyplavování toxinů, ale také umí zlepšit vstřebávání živin z jídla. Pomáhá dokonce i při cukrovce a hubnutí tím, že drží hladinu krevního cukru na uzdě a tuk se pak tak snadno neuloží pod kůži. Obrovským benefitem skořice je, že skvěle chutná ve sladkých pokrmech, ale také v jídlech slaných, exotických.

3. Chilli - alkaloid kapsaicin, který je v chilli zastoupený, zrychluje látkovou výměnu v těle. Kapsaicin doslova rozehřeje tělo zevnitř (určitě jste si všimli, jak se lidé, konzumující ostrá jídla, potí). Dalším dietním faktorem je samotná chuť chilli - v podstatě vám otupí chuťové pohárky a díky tomu nebudete tak moc toužit po dalším chodu. Pokud nejste milovníci pálivých jídel, můžete si kapsaicin dopřát jako doplněk stravy, ve formě tabletek.

4. Kajenský pepř - pyšní se vysokým obsahem vitamínů A, C, B, vápníku i draslíku. Dokáže srovnat peristaltiku střev, tlumí chuť k jídlu, zahřívá organismus vlivem kapsaicinu opět urychluje metabolické procesy v těle.

5. Zázvor - zázvorová sezóna se blíží - uvařte si s ním čaj, přidejte ho do asijských pokrmů nebo jím ozvláštněte chuť dýňové polévky. Zázvor umí zvýšit teplotu těla a tím popohnat metabolismus i hubnutí. Dál se doporučuje také při potížích s trávením.

Při shazování přebytečných kilogramů nevsázejte jen na bylinky! Pojistěte se raději zdravým, vyváženým jídelníčkem a pravidelným pohybem.

 

660x250_8.jpg

 

Autor: Veronika Červenková