Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Správná strava může omezit výskyt celulitidy

Celulitidu způsobuje řada faktorů a jedním z nich je i ochablé vazivo. Málokdo ale ví, že správnou a vhodnou stravou můžete vazivové tkáně posílit, a tím vzhled své pokožky výrazně vylepšit. Tak proč to nezkusit, když je to tak snadné?

 

Pokud začíná vaše kůže v oblasti stehen, hýždí a paží připomínat pomerančovou kůru je nejvyšší čas na úpravu jídelníčku. Důležité je, abyste organismu dodala dostatek vitamínu C, nejlépe konzumací čerstvé zeleniny a ovoce. Zkuste listový salát, jablka, mrkev, okurky, papriky, brokolici,  černý rybíz a samozřejmě citrusové plody.

 

Pro hladkou pevnou pokožku je také velmi důležitý stopový prvek křemík, který je nezbytný pro stavbu kostí, pevnost a pružnost šlach, vlasů, nehtů a kůže. Kromě jiného také zamezuje předčasné tvorbě vrásek a snižuje nežádoucí pocení nohou a rukou. Organický křemík získáte z potravy, ve které je ve formě křemičitanů (solí křemíku). Ty jsou obsaženy především v minerálních vodách, v pivu, kuřecí kůži, celozrnných potravinách a kořenové zelenině. Pro své tělo uděláte lépe, když ho budete konzumovat z přírodních zdrojů. Organismus ho totiž mnohem lépe zužitkuje než v podobě tablet a nehrozí vám předávkování. Nadměrně vysoký příjem křemíku totiž může vést ke vzniku močových kamenů.

 

Skvělým pomocníkem při posílení vazivové tkáně jsou ovesné vločky. Navozují pocit sytosti na delší dobu a tlumí tak pocit hladu. Ovesná vláknina také zpomaluje vstřebávání cukru a pomáhá udržovat zdravou hladinu cukru v krvi, díky čemuž nedochází k vysokému vzestupu inzulínu. Během celého dopoledne tak můžete využívat uvolňovanou energii postupně. Celozrnné ovesné výrobky obsahují v přírodní formě i vitamíny skupiny B i E a minerální látky – zejména vápník, hořčík, železo a zinek. Vitamíny skupiny B  jsou nezbytné pro vývoj nervové soustavy, pro paměť a soustředění. Dále pro většinu metabolických procesů, pro tvorbu krve, posílení imunitního systému i pro kvalitní vlasy a nehty, hebkou pleť a rovněž jako prevence proti tvorbě vrásek.

 

Nezapomínejte také na dostatečný příjem tekutin během celého dne, který je jedním ze základních předpokladů pěkné a pevné pleti. Kromě neperlivé vody a slabého čaje jsou vhodné ovocné šťávy s vysokým obsahem vitamín C.