Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Úprava stravy může podpořit sexuální apetit

Pokud pozorujete, že v poslední době nemáte moc chuť na sex a že se vám nedaří dosáhnout orgasmu, zkuste změnit stravování a životní styl.

 

Za poklesem sexuální touhy je snížená produkce hormonů, které řídí činnost pohlavních žláz. Příčinou může být například stres z vysokého pracovního vytížení, manželská krize nebo zármutek ze ztráty blízkého člověka. Důvody ovšem nemusí být jen čistě psychické, ale rovněž fyzické: únava, nemoc nebo užívání některých léků. Snížením libida, tedy chutě na sexuální styk, souvisí i s nedostatečným vstřebáváním bílkovin v těle. V tom je také příčina nedostatečné produkce sexuálních hormonů. Stres odebírá bílkovinu z krve a těla, ovlivňuje tím pokles libida a způsobuje neschopnost dosáhnout sexuálního vyvrcholení.

 

Změňte denní režim a stravu

 

Pokud se domníváte, že za ztrátou vaší sexuální touhy je spíše psychika, snažte se nejprve odstranit příčiny stresu. Někdy například stačí lépe si rozvrhnout pracovní den, věnovat se více sobě, sportovat, chodit na procházky, bavit se ve společnosti. Pokud to nezabere, hledejte lék ve správné stravě. Pomoci vám může například správně vyzrálý sýr. Nezanedbatelnou látkou, která přímo ovlivňuje libido, je totiž histamin. Obsahují ho všechny přezrálé potraviny, zejména banány a právě zmiňovaný sýr.

 

Nezapomínejte na ovoce

 

Pomoci obnovit váš sexuální apetit může i dostatek ovoce a zeleniny, zvláště té čerstvé, které teď znovu začíná být všude dostatek. V sezonní syrové zelenině je velké množství takzvaných proteolytických enzymů, které rozkládají bílkoviny a zajišťují jejich přísun do všech orgánů.
Ve vaší stravě by neměl chybět zejména cholin, který je obsažen v sójových výrobcích. Dále thiamin neboli vitamin B3, kterého je hojné množství v luštěninách, pohance či jádrech oříšků. A také pyridoxin neboli vitamin B6, který lze získat například ze sóji, banánů, špenátu a avokáda.