Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

S proteinovým práškem v kuchyni

Díky pokroku ve výrobě proteinových prášků vzrostla jejich obliba i u běžných smrtelníků, kteří nemají ambice dobývat pódia kulturistických soutěží, ale chtějí na sobě pracovat, budovat kvalitní svalovou hmotu a udržovat si zdravou hmotnost.


ČTĚTE TAKÉ:

Příjem bílkovin při hubnutí

Nabírání svalové hmoty. Na čem závisí?

Fitness recepty z proteinového prášku

 

Zatímco ještě nedávno mělo mnoho proteinů chuťový ocas (zpravidla kvůli umělým sladidlům), špatně se rozpouštěly, prášily, způsobovaly trávicí potíže a vypít je dokázal se sebezapřením jen hodně motivovaný jedinec, dnes najdete na trhu proteinové prášky s luxusními příchutěmi, na nichž si vyloženě pochutnáte.

Proteinové prášky doplňují denní příjem bílkovin v období, kdy bílkoviny z běžné stravy nestačí - třeba právě při aktivním budování svaloviny nebo při hubnutí. Nemusíte je ale jen pít rozmíchané s vodou nebo s mlékem - najdete pro ně totiž využití i při přípravě běžných jídel a dezertů.

Největší výhodou proteinů (kromě toho, že jsou zdrojem bílkovin) je to, že jsou sladké, aniž by obsahovaly cukr. Díky nim můžete mlsat i v odpoledních a večerních hodinách a nemusíte se bát nárůstu hmotnosti.

Každý proteinový prášek se v kuchyni chová trochu jinak - záleží na tom, z jakých zdrojů proteiny pochází a jakými sladidly je prášek dochucený. Když sáhnete po kvalitním syrovátkovém prášku, neuděláte chybu.

Vyzkoušejte některý z těchto receptů a protein už nedáte z ruky:


„Proats" - protein + oats - v anglicky mluvících zemích se tento pojem vžil pro označení ovesné kaše (oves = oats) s odměrkou proteinového prášku - jednoduše zalijte asi 50 g vloček vodou a vložte na 2 minuty do mikrovlnné trouby. Přidejte odměrku proteinu, ovoce, semínka a lžičku ořechového másla a získáte opravdovou snídani šampiónů.

Proteinové palačinky - smíchejte odměrku proteinu s dvěma až třemi bílky a pak jen přidejte to, co máte rádi - vločky, banán či tvaroh (v závislosti na době, kdy je chcete jíst). Směs důkladně rozmixujte, rozpalte nepřilnavou pánev a pak jen sledujte, jak vzniká zdravá a dietní alternativa klasických palačinek.

Proteinová buchta - na proteinové buchty a koláče existuje nepřeberné množství receptů. Zkuste si trošku zaexperimentovat a vymyslete svůj vlastní. Jelikož je pečení celkem exaktní věda, vznikají z proteinových receptů často kuriózně vypadající výtvory, protože protein nemá vlastnosti jako mouka, je suchý a sladký, a když už pečeme s proteinem, nechceme přidávat moc cukru ani tuku, což jsou základní ingredience pro každou dobrou sladkost. Aby pekařský počin neskončil v koši, nahraďte mouku moukou celozrnnou, přidejte protein a část cukru nahraďte stévií nebo jiným méně kalorickým sladidlem. Pokud Vás pečení s proteinem děsí, začněte nepečenými tvarohovými moučníky, kam nasypete odměrku jen tak, pro chuť a lepší konzistenci.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková (Staňková)