Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rady, jak usnout i při úplňku

Také se vám během úplňku hůře usíná? Nejste zdaleka sami. Vědci zjistili, že kvalita spánku se s měsíčními cykly výrazně mění. Díky tomu na některé jedince měsíc v úplňku působí negativně. Naštěstí existují potraviny, po kterých se lépe usíná. Zkuste je.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak na nespavost

Cvičte a bude se Vám lépe spát

Jak si kdo ustele, tak se i probudí

 

Mozková činnost, která souvisí s fází hlubokého spánku, se podle vědců v nocích za úplňku snižuje o 30 procent. Lidem trvá usnout o pět minut déle a poté spí o 20 minut méně. Zlepšit kvalitu spánku za úplňku může do určité míry magnézium a draslík. Některé potraviny dokonce uvolňují napjaté svaly, zklidnit mysl a podpořit produkci uklidňujících hormonů - serotoninu a melatoninu.

1.Třešně
Čerstvé či sušené třešně jsou jedním z mála přirozených potravinových zdrojů melatoninu, chemické látky, která řídí v těle vnitřní hodiny regulující spánek. Zkuste například sníst třešňový koláč asi hodinu před spaním.

2. Mandle

Mají nejen pozitivní vliv na srdce, ale pomáhají také lépe usnout. Obsahují totiž tryptofan a hořčík uvolňující svalstvo. Kromě toho dodávají organismu bílkoviny, které mohou pomoci udržet stabilní hladinu cukru v krvi během spánku.

3. Med

Bylinné čaje slaďte medem, nebo snězte lžíci medu před spaním. Med podporuje relaxaci a pomůže vám v noci spát. Přírodní cukr nacházející se v medu zvyšuje mírně hladinu inzulínu a umožňuje tryptofanu vstoupit snadněji do mozkových buněk.

4. Lněné semínko 
Zkuste přisypat 2 lžíce semínek do ovesných vloček. Jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny a zlepšují náladu. Případně vypijte lžíci lněného oleje hodinu před spaním, budete mít kvalitnější a hlubší spánek.

5. Banány

Jsou bohaté na draslík, hořčík a také obsahují aminokyselinu L-tryptofan. V banánech se vyskytuje i hormon štěstí serotonin. Všechny tyto látky navozují klidný spánek.


Autor: Monika Kuželová