Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Není rýže jako rýže

Pokud se zajímáte o svoje zdraví měli byste vědět, že hnědá rýže je pro organismus mnohem prospěšnější než bílá. Pozitivně ovlivňuje vaše zdraví, mysl i krásu.

Čistě přírodní celozrnná rýže je považována za výživný zdroj vlákniny a sacharidů, který přináší organismu širokou škálu živin, jako je vitamin B, fosfor, selen, mangan, draslík a hořčík. Skvěle se hodí pro přípravu řady vynikajících jídel. Vyniká jemnou vůní a chutí a mnohem vyšším obsahem živin než je tomu u bílé rýže. Můžete ji použít jako přílohu či hlavní jídlo, ale také do studených jídel, např. rýžových salátů.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Přílohy k jídllu - ano nebo ne?

Proč jíst rýži

Sacharidy, Bílkoviny, Tuky - Víte, kde je najít?

 

Prospěšnost hnědé rýže
Pomáhá předcházet rakovině tlustého střeva: poslední část trávicího traktu zvaná colon absorbuje vodu a soli z tuhých odpadů. Tudíž vysoké hladiny selenu a obsah vlákniny přítomné v hnědá rýži přispívá ke zdraví tlustého střeva a trávicího ústrojí vůbec.

Zabraňuje srdečním onemocněním: vysoký obsah vlákniny působí proti proteinu, který způsobuje aterosklerózu a vysoký krevní tlak. Zabraňuje tak kardiovaskulárním onemocněním.

Chrání před rakovinou prsu: hnědá rýže je plná fytonutrientu, který zastavuje růst buněk způsobujících rakovinu prsu.

Reguluje hladinu cukru v krvi: vláknina v hnědé rýži se tráví pomalu, tzn., že doba trávení je delší a dochází k pomalejšímu uvolňování hladiny cukru do krevního oběhu. Tak hnědá rýže udržuje více stabilní hladinu glukózy a může pomoci snížit riziko vzniku cukrovky.

Pozitivně působí na nervový systém: hnědá rýže obsahuje velké množstí manganu a vitamíny skupiny B, které jsou prospěšné pro zdravý nervový systém a mozek.

Podporuje správnou střevní funkci: hnědá rýže zabraňuje zácpě, protože obsahuje dostatečné množství nerozpustné vlákniny, která absorbuje více vody do střeva, což způsobí větší pohyby střev a snadné vylučování tělesných odpadů.

Snižuje špatný cholesterol: hnědá rýže obsahuje i rozpustnou vlákninu, která zaplní váš žaludek a následně sníží příjem potravy, což pomáhá snižovat špatný cholesterol v krvi.

Hnědá rýže způsobí proti onemocnění dásní, zubů a předchází migrénám. Rovněž posiluje nehty a vlasy a zabraňuje jejich řídnutí.


Autor: Monika Kuželová