">

 

 

">

 

 

">
Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 1.díl

Každý snad ví, že hubnutí není zrovna nejjednodušší; chce to hodně píle, omezování, pohybu a silnou vůli. Jedna z nejzaručenějších rad, jak zhubnout zní: "Musíte správně jíst". Ale co to vlastně znamená? Jaký má být ten správný dietní jídelníček?

 

Snídaně

Lososová pomazánka (1 porce)

Energetická hodnota: 339 kcal
Obsah bílkovin: 34 g
Obsah sacharidů: 44 g
Obsah tuků: 3 g

 

Surovny: 85 g netučného taveného sýra, 1 lžička worchesterové omáčky, 2 lžičky citronové šťávy, 1 lžička kopru (nepo petržele), 60 g lososa (můžete použít uzeného, z konzervy i čerstvě uvařeného). 1 celozrnná bageta.

 

Postup: Utřete vidličkou sýr s bylinkami a worchestrem, do směsi pak pomalu vmíchejte maso z lososa. Pomazánku si můžete klidně připravit večer a nechat ji přes noc uležet v chladničce.

Pomazánku natřete na bagetu, vzít si můžete samozřejmě kousek ovoce nebo zeleniny. Před jídlem vypijte sklenici čisté vody s citronovou šťávou, ke snídani si klidně dopřejte svůj oblíbený nápoj, nezapomeňte ale na dostatečné množství čisté vody bez bublinek. Je pro organismus nejvhodnjěší a pomáhá i ředit nápoje jako džusy, kávu nebo silný čaj.

 

Svačina

Kus ovoce, sklenice vody

Energetická hodnota: přibližně 150 kcal

 

Oběd

Kuřecí Pita (2 porce)

Energetická hodnota: 435 kcal
Obsah bílkovin: 26 g
Obsah sacharidů: 50 g
Obsah tuků: 17 g
Obsah vlákniny: 5 g

 

Suroviny:1/2 červené cibule, 1 pálivá paprička, špetka pepře, 3/4 salátové okurky, 150 g vařených nebo grilovaných kuřecích prsou bez kůže, citronová šťáva, červená paprika, 4 půlky chleba Pita, 30 g čerstvého sýra, 100 g broskve.

 

Postup: Broskev a kuřecí maso nakrájejte na kostičky. Najemno nakrájejte cibuli a pálivou papričku, okurku oloupejte a nakrájejte na kostičky. Zeleninu nasypejte do misky. Okořeňte, přidejte nakrájené kuře, sýr, zalijte citronovou šťávou, dle chuti posypejte červenou paprikou a směs řádně promíchejte. Nakonec vmíchejte nakrájenou broskev.

 

Směsí pak naplňte pita chéb. Opět nezapomeňte v průběhu jídla pít.

 

Svačina

Nízkotučný bílý jogurt, sklenice vody

Energetická hodnota: přibližně 150 kcal

 

Večeře

 

Fazolový salát s tuňákem (2 porce)

Energetická hodnota: 367 kcal
Obsah bílkovin: 32 g
Obsah sacharidů: 32 g
Obsah tuků: 15 g
Obsah vlákniny: 6 g

 

Suroviny: 200 g tuňáka (konzervovaného ve vodě), 300 g sterilovaných fazolí, 1/2 salátové okurky, 2 rajčata, 10 černých oliv, 1/2 červené cibule, 30 g nízkotučného taveného sýra, 2 lžíce octové záílivky, růžový grapefruit.

 

Postup: Tuňáka nechte okapat, okurku oloupejte a nakrájejte na kolečka, omytá rajčata pokrájejte na čtvrtky, cibuli nasekejte na kostičky.  Všechny ingredience dobře promíchejte ve velké míse. Podávejte s kousky růžového grapefruitu. Salát zapíjejte nejlépe čistou vodou.

 

Autor: ing. Ivan Mach