Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Potraviny, které posilují imunitu

To, co jíte, ovlivňuje vaše zdraví, odolnost i psychickou pohodu. Existují potraviny, díky kterým budete zdravější a spokojenější. Na přísun vitamínů byste měli dbát zejména v sezoně chřipek a prochladnutí. Poradíme vám, které potraviny by v tomto období neměly ve vaší stravě rozhodně chybět.

1. Oves a ječmen
Jsou bohaté na vlákniny a antioxidanty. Ty  jsou důležité pro vaše zdraví a boj s bakteriemi. Je dokázané, že oves podporuje účinek antibiotik. Pomáhají při trávicích problémech, posilují organizmus. Zkuste zdravou snídani – ovesné vločky se sušeným ovocem a jogurtem.

2. Česnek
Má antivirové, protiplísňové, antibakteriální a antiparazitické účinky. Je skvelý v prevencii proti rakovine žaludku a tlustého střeva, pomáhá při vředech a je účinný proti všem bacilům z vnějšího světa.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zdravý jídelníček je polovina úspěchu k vytoužené postavě

Váš zdravotní stav prozradí obličej

Jak ovlivnit stravou nachlazení a další nemoci

 

3. Ryby
Ryby jsou bohaté na omega 3 mastné kyseliny a měli by se konzumovat aspoň dvakrát do týdne. Omega 3 mastné kyseliny totiž prospívají zejména srdci a krevnímu oběhu. Kromě toho ryby mají málo kalorií a vysoký podíl bílkovin.

4. Mandle
Obsahují vysoký podíl vitamínu E, který je důležitý pro imunitu. Pozitivní efekt na organismus budou mít tehdy, když denně sníte hrst těchto ořechů. Dokáží také udržet cholesterol v optimálních hodnotách.

5. Sladké brambory nebo-li batáty
Jsou bohaté na vlákninu a vitamín E, který má pozitivní vliv na srdce a kůži. Také obsahují betakaroten, což je antioxidant. Mají také vysoký obsah železa, proto jsou vhodné pro chudokrevné lidi. Nejlepší je vařit je ve slupce, aby si zachovaly všechny vitamíny a minerály.

6. Grepfruit
Obsahuje vitamín C, který je v zimě nejdůležitější. Grep velmi dobře působí na metabolis. Pokud ho budete konzumovat denně, prospějete svému zdraví. Pokud vám nechutná jeho nahořklá příchuť, nahraďte jej pomeranči a citróny.

7. Jogurt
Jogurt, zakysané a acidofilní méka obsahují živou kulturu jež podporuje imunitu a udržuje střevní mikroflóru v rovnováze, což je pro dobrou imunitu základní. Ale ne každý jogurt obsahuje živé kultury, prot při jeho nákupu čtěte pozorně etiketu.

8. Brokolice
Brokolica obsahuje důležité antioxidanty a protirakovinové látky. Zvyšuje imunitu a odolnost vůči bakteriím a virům.

9. Houby šiitake
Posilují imunitní systém a působí preventivně proti vzniku rakoviny díky obsažené látce lentinan.

10. Čínské zelí
Stejně jako ostatní listová zelenina má minimum kalorií, zato je skvělým zdrojem vitaminů. Obsahuje především vitamin K, který prospívá zdraví kostí a podle nejnovějších výzkumů hraje roli v prevenci Alzheimerovy choroby.

11. Celer
Má sice mnoho odpůrců, ale je miláčkem kuchařů i doktorů. Kromě výjimečné chuti má totiž výjimečné složení. Obsahuje vlákninu, vitamin B6 a draslík, který se podílí na správní činnosti srdce.

12. Potraviny bohaté na zinek
V dostatečném množství se zinek vyskytuje v potravinách bohatých na bílkoviny, zejména v hovězím, vepřovém a drůbežím mase, vejcích a mořských plodech. Pokud zinek postrádáte, váš imunitní systém nemůže pracovat naplno. Dospělí a děti s nedostatkem zinku jsou například častěji nachlazení a trpí více infekcemi dýchacího ústrojí. Zinek dokonce omlazuje stárnoucí imunitní systém. Nejlepším zdrojem zinku jsou ústřice. Osmdesát pět gramů syrových ústřic obsahuje 63 miligramů zinku; stejné množství uzených ústřic obsahuje ohromné 103 miligramy.