Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Ovesné vločky - snídaně šampiónů

Neexistuje snad snídaně, která nastartuje vaše tělo, mozek i dobrou náladu lépe, než ovesné vločky. Vločky jsou superpotravinou, jenž se pyšní vysokým podílem vlákniny, sacharidů (60%), proteinů (13%) a relativně nízkým obsahem tuků (asi 7%). Kromě optimálního poměru makroživin spolu s nimi přijímáte vitamíny A, B1, B2, D a E, kyselinu listovou, kyselinu pantothenovou, omega 3 a 6 nenasycené mastné kyseliny, železo, vápník, draslík, hořčík, zinek, měď i mangan.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Tipy na zdravé a dietní snídaně

Tipy na zdravé a dietní svačinky

Chcete zhubnout? Snídejte!

 

Díky převládajícímu množství komplexních sacharidů se vločky hodí především jako snídaně či jídlo před tréninkem, které vám dodá dost energie po celou dobu cvičení.        

Odpoledne a večer si vločky dopřávejte jen v případě, že se snažíte nabrat svalovou hmotu a máte za sebou náročný trénink. I sebezdravější sacharidy jsou zkrátka sacharidy a ty mají velkou moc ukládat se při fyzické neaktivitě ve formě tukových polštářků.

Připravte si zdravou a rychlo snídani, která vás zasytí i zahřeje:

Ovesná kaše - asi 40 g ovesných vloček nasypte do misky a zalijte vodou tak, aby byly úplně ponořené. Voda se do vloček vsákne, takže díky ní můžete upravovat hustotu kaše dle libosti. Misku vložte na 2 - 3 minuty do mikrovlnné trouby a vločky máte hotové. Pak přidejte lžíci otrub (vláknina), semínka (minerály, zdravé tuky), ovoce (vitamíny, rychlé cukry, vláknina), lžíci tvarohu nebo bílého jogurtu (proteiny) a kaši dozdobte ořechy nebo ořechovým máslem (opět pro chuť, pro radost i kvůli zdravým tukům a snížení glykemického indexu horké pochoutky).

Proteinová kaše - do uvařených vloček přimíchejte odměrku syrovátkového proteinu a jeden bílek. Vznikne krémová, hustá a sladká delikatesa s unikátními nutričními vlastnostmi. Pak opět kaši došperkujte ovocem, semínky a oříšky. Pokud hubnete, množství ořechů kontrolujte - i když jsou velmi zdravé, jsou také velice kalorické.

Cuketová kaše - k ovesným vločkám přidejte do misky asi půl hrnku jemně nastrouhané cukety. Pak směs zalijte vodou a opět vařte v mikrovlnné troubě nebo na plotně (pokud máte víc času). Kaši dochuťte medem, marmeládou nebo sušeným ovocem a nezapomeňte přidat taky proteiny (jogurt, řecký jogurt, tvaroh, cottage). Uvidíte, že cuketu v kaši vůbec nebudete cítit, ale dosáhnete husté, syté a velmi zdravé snídaně. Pokud máte rádi chuť mrkvového koláče, nebojte se zaexperimentovat a místo cukety do misky nastrouhejte právě mrkev.

Mugcake - jestli chcete změnu a kaší máte už dost, vyzkoušejte ovesný koláček z hrnku. Rozmixujte 30 - 40 g vloček s banánem, jedním vejcem a lžičkou kypřícího prášku. Podle libosti můžete přidat semínka a sušené ovoce a konzistenci poupravte vodou. Směs vlijte do většího hrnku a v mikrovlnné troubě „pečte“ asi 4 minuty. Až se kraje budou odtahovat od hrníčku, mugcake vyklopte na talíř a zalijte trochou jogurtu.

Nebojte se vločky přidat třeba do těsta na palačinky nebo jen tak, do jogurtu. Jestliže se snažíte hubnout, ale sem tam vás popadne chuť na sladkého, položte doprostřed horké kaše čtvereček čokolády a nechte ho rozpustit. Pak si jen bez výčitek užívejte skvělou chuť vaší snídaně.

 


Autor: Veronika Staňková