Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Vliv stravy na pocit chladu

Někteří lidé nakupují nízkokalorické potraviny, aby si udržely štíhlou linii. Řada těchto potravin ale obsahuje  málo energie a tělo ve skutečnosti ochlazuje. Strava by proto měla být tepelně vyvážená. Udělejte si seznam potravin, které běžně jíte a zjistěte si jejich tepelné účinky.

Jak se projevuje chlad v těle:
– silná citlivost vůči chladu
– studené nohy a ruce
– averze vůči studenému počasí, studeným nápojům nebo studeným koupelím
– pomalost nebo nečinnost
– velká citlivost nebo pesimismus
– množství světlé moči
– bledá pleť
– křeče při menstruaci
– nedostatek sexuální touhy

 

ČTĚTE TAKÉ:

Proč jíst avokádo

Proč jís rýži

Rizikové látky v potravinách


Jak potraviny dělíme:

Studené potraviny

Řasy, hlávkový salát, čekanka, zelný salát, řeřicha, kořen pampelišky, chřest, banány, kiwi, rebarbora, meloun, slunečnicová semena, kachna, kaviár, krab, za studena lisované oleje, sůl, sójová omáčka

Osvěžující potraviny
Zelí, lilek, květák, brokolice, houby, nakládaná zelenina, okurka, ředkvičky, kyselé zelí, celer, rajče, cuketa, špaldová mouka, hrách, žlutá sója, ječmen, nezralé ovoce, jablka, hrušky, ostružiny, borůvky, maliny, rybíz, pomeranče, grapefruity, višně, citróny, kravské mléko, jogurt, kyselá smetana, kyselé mléko, kešu, králičí maso, vepřové maso, estragon.

Neutrální potraviny
Avokádo, fazole, hrášek, brambory, kedluben, růžičková kapusta, řepa, droždí, proso, cizrna, čočka, pšenice, mouka, rýže, žito, sója, kváskový chléb, ananas, datle, fíky, muškátový meloun, švestky, tvaroh, máslo, vejce, šlehačka, arašídy, lískové oříšky, mandle, sezamová semínka, telecí a hovězí maso, kapr, med, slad, cukrová třtina, šafrán, lékořice.

Zahřívací potraviny

Fenykl, cibule, pórek, česnek, křen, mrkev, sladké brambory, laskavec, pohanka, oves, sladká rýže, meruňka, jahody, mango, papája, třešně, hrozny, tvrdý sýr, hermelín, kozí sýr, kozí mléko, kaštany, kokosové mléko, piniová semínka, vlašské ořechy, úhoř, bažant, pstruh, kuře, srnčí, humr, losos, slávka, garnát, ančovičky, tuňák, kančí, bazalka, kopr, ocet, zázvor, kakao, oregano, hořčice, rozmarýn, tymián, vanilka.

Horké potraviny:

Jehněčí a skopové maso, čili, fenykl, muškátový oříšek, hřebíček, pepř, skořice.

Pokud cítíte, že váš organismus je příliš chladný, nesnažte se proti němu působit jen tím, že budete jíst pouze zahřívací a horké potraviny. To by mohlo způsobit nadbytečné vypařování vody z organismu. I v tomto případě je důležitá vyváženost.


Autor: Monika Kuželová