Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Slibte si, že v novém roce budete snídat

Mezi novoroční předsevzetí byste měli zařadit i to, že začnete zdravě snídat. Pokud se totiž chcete zbavit nadbytečných kilogramů, máte větší naději na úspěch.

 

Radikální plány, že do léta zhubnete deset, dvacet kilo, k cíli nevedou. Podle nutriční terapeutky Karoliny Hlavaté pravidelná a vyvážená snídaně se velmi často projeví úbytkem kilogramů. Přitom se nejedná o nějaký radikální závazek, který by nemohl dodržovat téměř každý.

 

Začátek roku je ideální dobou, kdy si můžete najít své oblíbené, méně kalorické potraviny a naučit se je pravidelně jíst. Nemusíte se zbytečně omezovat, ale měli byste vybírat podle zdravého rozumu. Naučte se jíst pravidelně a hlavně pozor na to, abyste během dne neměli hlad - hladověním se totiž nehubne.

 

Přísným omezením jídla se sice rychle shodí požadovaný počet kilogramů, ale jakmile se člověk vrátí k původnímu jídelníčku, rychle svá kila nabere zpět. Navíc nevyváženou dietou oslabí organismus a ztratí svalovou hmotu, zatímco tukové zásoby si tělo uchová. Pokud tedy chcete nastálo shodit nadbytečná kila, musíte trvale změnit jídelníček tak, aby to pro vás nebylo velké trápení. Ideální je zařadit hodně zeleniny, ovoce, celozrnných a mléčných výrobků, cereálií a tekutin.

 

Lidé se dopouštějí při hubnutí často té největší chyby a to, že nesnídají. Přitom právě snídaně patří mezi nejdůležitější jídla dne. Po celonočním hladovění doplní snídaně energii. Kdo nesnídá, je během dopoledne více unavený a méně výkonný. Lékařské studie navíc prokazují, že u lidí, kteří nesnídají, je větší riziko vzniku nadváhy nebo obezity. 

Správná snídaně by podle ní měla tvořit 20 až 25 procent denního energetického příjmu a měla by obsahovat obiloviny, například cereální sušenky, dále mléčný výrobek, například jogurt, a také ovoce nebo zeleninu a dostatek tekutin. K pití je vhodná ovocná šťáva ředěná vodou nebo čaj.

 

 

Použitý zdroj: ČTK