Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nápoje a kalorie - 6 šokujících faktů

Pitný režim patří vedle správného jídelníčku, pravidelné pohybové aktivity i odpočinku k pilířům zdravého životního stylu. Naše těla jsou z drtivé většiny tvořena vodou a voda je také tím, co umožňuje a pohání metabolické procesy.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nápoje na dobrou noc, které vám pomohou zhubnout

Iontové nápoje – vyznáte se v nich?

Smoothie - Koktejly na hubnutí

 
Lidskému organismu bohatě stačí pro hydrataci úplně obyčejná voda, nicméně lidé mají mlsné jazýčky, a tak vymýšlí, čím by si vodu ochutili, aby si i při pití pochutnali.
   
Přečtěte si 6 šokujících faktů o nápojích a už nebudete chtít pít nic jiného, než obyčejnou vodu a neslazené čaje!


1. Mléko do kávy - troška mléka v kávě přece nemůže nikomu uškodit…je přece lepší dát si v kavárně latté, než sníst celý větrník… a to napěněné mléko v cappuccinu je tak dobré a je ho tam přece málo! Omyl! Ve 100 ml polotučného mléka se skrývá celých 5 gramů cukru. Tím cukrem je mléčný cukr, laktóza, který umí vykouzlit na vašich bocích několik centimetrů navíc dřív, než se nadějete. S mlékem šetřete - považujte ho spíš za potravinu, než za nápoj a jeho energetickou hodnotu nepodceňujte!

2. Minerálky - jemně ochucené, přírodní, s naprosto přirozenou chutí ovoce - tak se prezentují minerální vody, po kterých lidé, často v domnění, že se jedná o zcela zdravý nápoj, sahají. V takové minerální vodě ale najdete až 5 gramů cukru ve 100 ml. Pokud tedy v horkém letním dni nebo při sportu vypijete celou velkou láhev, dostanete do sebe až 75 gramů jednoduchého cukru! Vynásobte si 75 gramů cukru čtyřmi kaloriemi na jeden gram a dosáhnete čísla 300 - tolik energie má lehký oběd!

3. Džusy - džus z koncentrátu nebo čerstvý džus se v podstatě rovná čistému cukru. Nehledě na vitamíny a minerály, které čerstvé ovocné šťávy obsahují, je cukr to jediné, co vám mohou nabídnout. Zapomeňte na detoxikační „džusové" kůry - jen vám rozkolísají hladinu cukru v krvi, zmatou metabolismus a podpoří ukládání tuku do podkoží. Pokud chcete jíst ovoce, jezte ho tak, jak je, tedy v celku!

4. Kolové nápoje - kyselina fosforečná, obsažená v kolových nápojích (a tavených sýrech), stojí za odvápněním kostí. Čím častěji budete tyto nápoje pít, tím budou vaše kosti slabší. Kolové nápoje jsou tedy velice nezdravé, nehledě na extrémní podíl cukru nebo umělých sladidel - co z toho je větším zlem, si vyberte sami.

5. Ledová káva
- je lahodná, osvěží vás, ale nezasytí. Její kalorická hodnota však vydá za pořádnou svačinku. Mléko, cukr a někdy i zmrzlina dělají z ledové kávy hotovou energetickou bombu. Raději si proto dejte kvalitní espresso a k tomu proteinovou tyčinku.

6. Aloe
- populární nápoj s obsahem dužiny z aloe se tváří zdravě, ale veškeré pozitivní účinky na zdraví jsou opět přehlušeny enormním obsahem jednoduchého cukru.

 

Nevěřte vždy tomu, co je napsáno na láhvích velkými písmeny, čtěte také složení na obale (bohužel často napsané mikroskopickým písmem). O nápojích pro děti to platí dvojnásob!

 

660x250_1.jpg


Autor: Veronika Červenková