Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Koření je víc než jen chuť

Koření a bylinky kromě toho, že dokáží báječně dochutit pokrm, také podporují spalování toxinů a zajišťují, aby se živiny z jídla správně vstřebaly do organismu a staly se pro nás stravitelnějšími. Seznámíme vás s druhy, které to dokáží.

 

Bazalka – je skvělá v kombinaci s těstovinami a sýry. Snižuje pocit těžkého žaludku.

 

Bobkový list – přidává se do sýrů, mléčných výrobků, k masu a mastnějším a těžším pokrmům, protože zlepšuje stravitelnost pokrmu.

 

Římský kmín – přidává se do fazolí a sýrů. Podporuje stravitelnost.

 

Pískavice (řecké seno) – podporuje trávení většiny potravin, kromě pálivých pokrmů.

 

Hořec – je vhodný při ztrátě chuti k jídlu a nadýmání, stimuluje sekreci žluči a žaludečních šťáv. Používá se také při horečce.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nechybí vám železo?

Jak správně připravit čaj.

Vánoční mlsání trochu jinak.

 

Skořice – pomáhá při nechutenství a zažívacích obtížích.

 

Kozlík lékařský – používá se při nespavosti a poruchách spánku různého původu, také při křečích, epilepsii, bolestech kloubů, zánětlivých onemocněních, stavech spojených s úzkostí nebo bolestech hlavy.

 

Šafrán – doporučuje se při depresích, nechutenství, menstruaci doprovázené bolestmi. Také jako afrodiziakum, při bolestech kloubů, šlach a zubů, při astmatu a plynnatosti

 

Zázvor – podporuje trávení a zmírňuje nevolnost. Pomáhá zejména při ranní nevolnosti v těhotenství. Snižuje také hladinu cholesterolu v krvi a v játrech a zvyšuje produkci žluče.