Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 9.díl

Přinášíme vám devátou část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

Snídaně

Cereální - BeBe sušenky s mlékem

Energetická hodnota: 224 kcal


 

Svačina

Porce ovoce (banán, jablko, hruška, hrozen)

Energetická hodnota: 285 kcal

 

 

Oběd

Kuřecí prsa se zeleninou

Energetická hodnota: cca 478 kcal

Obsah bílkovin: 42,5 g

Obsah sacharidů: 31,7 g

Obsah tuků: 5,5 g

Obsah vlákniny: 13 g

150 g krůtích prsou, 100 g těstovin, 100 g zeleniny (chřest, cuketa, červená řepa, mrkev, zelené fazolky,.....) 100 g zeleninového salátu (cibule, karotka, paprika, cherry rajčata, římský salát), sůl, pepř, olivový olej, vinný ocet.

Krůtí prsa opečeme nebo ugrilujeme a zbavíme kůže. Těstoviny uvaříme, zeleninu podusíme. Zatímco se hlavní porkm vaří, připravíme si zeleninový salát. Cibuli, karotku, papriku pokrájíme, salát natrháme, cherry rajčata rozpůlíme. Vše smícháme, osolíme, opepříme a dochutíme zálivkou z olivového oleje a vinného octa. Na talíř nandáme maso, těstoviny můžeme buď smíchat s dušenou zeleninou nebo servírovat extra, záleží jen na vás. Oblohu můžete přelít lžící výpeku z krůtích prsou.

 

Svačina

Žampiónový salát s ořechy (2 porce)

Energetická hodnota: 155 kcal

1/2 šálku špenátových lístků, 2 šálky konzervavných žampionů, 1 šálek malin, 1/3 šálku vlašských ořechů, malinová zálivka

Žampiony nakrájíme na kostičky, vlašské ořechy rozdrtíme. V míse smícháme žampiony se špenátovými listy a malinami, posypeme drcenými ořechy a pokapeme malinovou zálivkou.

 

Večeře

Ryba v páře

Energetická hodnota: 521 kcal

Obsah bílkovin: 27,8 g

Obsah sacharidů: 37 g

Obsah tuků: 5,6 g

Obsah vlákniny: 10 g

150 g ryby (pangasius, tresčí filé, kapr ....), 2 malé brambory, 150 g zelených fazolek

Rybu a zeleninu dusíme v páře, brambůrky oloupeme a uvaříme v mírně osolené vodě. Poté naskládáme vše na talíř a podáváme.

 

 

Autor: ing. Ivan Mach