Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 8.díl

Přinášíme vám osmou část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

Snídaně

Cereální

Energetická hodnota: 163 kcal

2 plátky "německého" tuhého chleba, 50 g netučného sýra Cottage nebo Lučina Linea

 

Svačina

BeBe sušenky

Energetická hodnota: 224 kcal

 

 

Oběd

Treska se zeleninou a těstovinami

Energetická hodnota: cca 455 kcal

Obsah bílkovin: 45 g

Obsah sacharidů: 32 g

Obsah tuků: 8 g

Obsah vlákniny: 9 g

150 g tresky, 100 g uvařených těstovin, 1 malá cuketa, 1/2 lilku, 1 cibule, 1 karotka, 1 paprika, 6 cherry rajčat, ledový salát, sůl, pepř, olivový olej, vinný ocet.

Tresku uvaříme v páře. Lilek, cuketu a papriku ogrilujeme, poté nakrájíme an menší kousky a smícháme s uvařenými těstovinami. Ze zbylé zeleniny připravíme zeleninový salát, osolíme, opepříme a dochutíme zálivkou z olivové oleje a vinného octa.

 

Svačina

Jogurtový mix se zázvorem (2 porce)

Energetická hodnota: 130 kcal

1 šálek nízkotučného bílého jogurtu, 1/4 lžičky zázvoru, 2 lžíce brusinek, 1 šálek oloupaných, na kostičky nakrájených broskví, 1/2 šálků borůvek

Oddělíme 1/4 šálku jogortu a smícháme s brusinkami a zázvorem. Zbytek jogurtu rozdělíme do dvou dezertních misek a převrstvíme stejnými díly ovoce. Ozdobíme jogurtem s brusinkami.

 

Večeře

Kuřecí a sezamová Pita (2 porce)

Energetická hodnota: 415 kcal

Obsah bílkovin: 28 g

Obsah sacharidů: 50 g

Obsah tuků: 15 g

Obsah vlákniny: 8 g

2 lžíce jogurtové netučné majonézy, 2 lžičky sójové omáčky s nízkým obsahem soli, 1 lžíce sezamových semínek, zázvor, 180 g pečeného kuřecího masa bez kůže, 1/2 šálku sladkého hrášku, 1 pomeranč, 1/2 červené papriky, 2 plátky Pity

Pečené kuřecí maso nakrájíme na kostičky pomeranč oloupeme a také nakrájíme na kostičky, stejně připravíme i papriku. Pity rozkrojíme na poloviny. V misce nejdříve smícháme sójovou omáčku s majonézou, přidáme sezamová semínka, zázvor a dobře zamícháme. Ve druhé misce smícháme kuřecí kostičky, hrášek, pomeranč a papriku. Poté ingredience z obou misek dobře promícháme, směs naneseme na plátky Pity a podáváme.

 

 

Autor: ing. Ivan Mach