Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 7.díl

Přinášíme vám sedmou část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

Snídaně

Ovocná - Jahodový koktejl (2 porce) a 1 balení sušenek BeBe Dobré ráno

Energetická hodnota jahodového koktejlu: 114 kcal

1/2 šálku podmáslí, 1/2 šálku nízkotučného jogurtu s vanilkovou příchutí, 2 šálky čerstvých nebo mražených jahod, lístky máty

Podmáslí, jogurt a jahody jemně umixujeme. Vlijeme do dezertních sklenic a ozdobíme mátovými lístky.

 

Svačina

Přesnídávka z bílků (1 - 2 porce)

Energetická hodnota: 109 kcal

Omáčka typu salsa, 5 vaječných bílků, nízkotučný sýr Eidam, paprika, cibule, 2 rajčata, salátová okurka, 1/2 olivového oleje, bylinky

Na pánev nakapete olivový olej a prohřejete ji nad mírným ohněm. Našlehejte v misce vaječné bílky. Nalijte je na pánev a smažte je bez míchání 3-4 min. Poté potřete horní část omelety salsou, nasypejte na ni 1/8 šálku nastrouhaného sýra, přidejte lžíci najemno nakrájené cibule, lžici najemno nakrájené papriky a rozpůlené cherry rajče. Obracečkou omeletu v polovině přehněte a  nechte ještě 2-3 min po obou stranách dosmažit. Servírujte s plátky lehce osolené okurky salátovky posypanými bylinkami.

 

Oběd

Těstovinový salát s krůtím masem (2 porce)

Energetická hodnota: cca 804 kcal

Obsah bílkovin: 83,7 g

Obsah sacharidů: 64,68 g

Obsah tuků: 18,43 g

Obsah vlákniny: 12 g

300 g pečených krůtích prsou, 200 g uvařených těstovin, 1 cibule, karotka, římský salát, 1 paprika, 1 okurka, 6 cherry rajčat, 10 zelených fazolek, sůl, pepř, olivový olej, vinný ocet.

Krůtí prsa pokrájíme na nudličky. Dáme do mísy. Přidáme uvařené těstoviny a zamícháme. Přidáme pokrájenou zeleninu, zalijeme 2-3 lžícemi oleje, 1/4 šálku vinného octa, ochutíme solí, pepřem a podáváme.

 

Svačina

Zeleninový talíř 

Energetická hodnota: 32 kcal

1 mrkev, 1 paprika, 2 cherry rajčata, 2 růžičky květáku, 2 růžičky brokolice

Brokolici a květák podusíme v páře. Mrkev očistíme a nakrájíme na kolečka, přidáme na kostičky nakrájenou papriku, rozpůlená cherry rajčata. Poté přidáme pokrájenou měkkou brokolici, květák a servírujeme.

 

Večeře

Chlebíčky racio s pomazánkou ze sýra Cottage (2 porce)

Energetická hodnota: 270 kcal

Obsah bílkovin: 30 g

Obsah sacharidů: 22 g

Obsah tuků: 10 g

Obsah vlákniny: 7 g

200 g sýra Cottage, 60 g netučného taveného sýra, 2 zelené cibule, 1/2 červené pálivé papričky, zelená petrželka, balíček Racio chlebíčků.

Cottage smícháme v misce s taveným sýrem. Poté přidáme najemno nakrájené cibulky, posekanou papričku a šálek nasekané petrželky. Důkladně promícháme. Pomazánku na třeme na chlebíčky Racio a podáváme.

 

Autor: ing. Ivan Mach