Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 5.díl

 

Přinášíme vám pátou část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

Snídaně

Cereální (1 porce)

Energetická hodnota: 245 kcal

2 plátky "německého" tuhého chleba, 50 g libové drůbeží šunky, zeleninová obloha - rajče, paprika, okurka, ledový salát ....

Před jídlem můžete vypít sklenici čisté vody s citronovou šťávou, k snídani pak doporučujeme zelenný čaj, ideálně neslazený

 

Svačina

Sušenky BeBe Dobré ráno

Energetická hodnota: 224 kcal

 

Oběd

Sojový guláš (2 porce)

Energetická hodnota: cca 338 kcal

Obsah bílkovin: 26 g

Obsah sacharidů: 10 g

Obsah tuků: 15 g

Obsah vlákniny: 4 g

150 g "sojového" masa BonaVita ve tvaru kostiček, 4 stroužky česneku, 4 olivy, 20 koktejlových rajčat, 125 ml červeného vína (ne dezertní), sójová omáčka bez glutamanu, bylinkové koření, zeleninový vývar, celozrnný chléb, tomátový džus

Sojové "maso" uvařte podle návodu nebo je namočte na 30 minut do zeleninového vývaru. Poté kostky vyjměte a nechejte okapat (vývar ještě použijeme). Na telflonovou pánev nelijte víno, přidejte utřený česnek, olivy a rozpůlená rajčata. Přiklopte a duste tak dlouho, až se všechna voda téměř vyvaří. Teprve nyní přidejte na pánev nasáklé sojové kostky. Podle potřeby je podlijte troškou vývaru. Směs ochuťte sójovou omáčkou a bylinkami. Guláš duste do měkka za občasného míchání. Podávejte s kouskem celozrnného chleba lehce potřeného "bylinkovým" náslemn (sníží se jeho glykemický index). Zapíjejte tomatovým džusem.

 

Svačina

Salát z čínského zelí, rajčat, oliv, cibule a zelených fazolek s netučnou zálivkou

Energetická hodnota: 150 kcal

Cibulku nakrájíme najemno (nebo na tenká kolečka, je jen na vás, čemu dáte přednost). Rajčata a olivy rozpůlte, zelí pokrájejte. Zeleninu dejte do mísy, zakápněte olivovým olejem a šťávou z půlky citronu. Lehce osolíme, ochutíme kořením nebo bylinkami a můžeme servírovat.

 

Večeře

Obložená žemle s lososem (2 porce)

Energetická hodnota: 375 kcal

Obsah bílkovin: 37 g

Obsah sacharidů: 48 g

Obsah tuků: 5 g

Obsah vlákniny: 3 g

200 g lososa (z konzervy), 100 g sýra cottage, 1 cibule, křen, citrónová šťáva, zelená petrželka, 2 celozrnné žemle, 2 nektarinky nebo 10 jahod

Do mísy nejdříve dáme lososa bez nálevu, vidličkou maso rozmačkáme na menší kousky. Přidáme sýr cottage a opět promícháme. Přidáme lžíci najemno nakrájené cibule, 1/2 lžíce strouhaného křenu a 1/3 šálku zelené petrželky. Důkladně promícháme a dochutíme lžíci citronové šťávy. Poté rozřízneme žemle na polovinu a na půlky naneste směs. Podáváme s čerstvými nektarinkami nebo jahodami.

 

Autor: ing. Ivan Mach