Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 3.díl

Přínášíme vám třetí část receptů, které by vám měly pomoct změnit stravovací návyky.

 

Snídaně

Cereální (1 porce)

Energetická hodnota: cca 450 kcal

Balíček sušenek BeBe Dobré ráno a hrst mírně ochucených ovesných vloček, 150ml podmáslí, porce ovoce (banán, kiwi, ananas, light kompot, broskve)

Do misky nalijeme podmáslí, postupně do něj vmícháme vločky. Necháme nabobtnat. Nákrájíme kousky ovoce a opět vmícháme do směsi. Nyní můžeme konzumovat.

 

Před jídlem můžete vypít sklenici čisté vody s citronovou šťávou, ke snídani dopřejte svůj oblíbený nápoj, nezapomeňte ale na dostatečné množství čisté vody bez bublinek. Je pro organismus nejvhodnější a pomáhá i ředit nápoje jak džusy, kávu nebo silný čaj.

 

Svačina

Malá müsli tyčinka Twiggy (nejlépe ořechová)

Energetická hodnota: přibližně 115 kcal

 

Oběd

Fazolový salát s hovězím masem (2 porce)

Energetická hodnota: cca 408 kcal

Obsah bílkovin: 38 g

Obsah sacharidů: 37 g

Obsah tuků: 13 g

Obsah vlákniny: 4 g

150 g libového rostbifu, 1 šálek sterilovaných fazolí, 1/2 šálku petrželky, 1 zelená cibulka, 1/2 šálku červené papriky, 1/2 menšího celeru nakrájeného na kostičky, 50 g Eidamu (30 % t.vs.), 2 broskve, 2 lžíce červeného vinného octa, cukr, sůl a bylinky na zálivku

Cibulku nakrájíme na špalíčky, červenou papriku, celer a sýr pokrájíme na kostičky, petrželku nasekáme najemno. V misce dobře smícháme rozbíf, fazole, petrželku, cibuli, papriku, celer a sýr. Z octa, cukru, bylinek a soli připravíme sladkokyselou zálivku. Tu následovně přilijeme do misky a dobře zamícháme. Podáváme s čerstvými broskvemi.

 

Svačina

Jogurt se zeleninou

Energetická hodnota: přibližně 150 kcal

1 malý netučný bílý jogurt, 3 cherry rajčata, 1/4 salátové okurky, sůl, koření nebo bylinky

Rajčata pokrájíme, okurku nakrájíme na jemné plátky jako při přípravě  tzatziky. Zeleninu smícháme s jogurtem, lehce osolíme, ochutíme kořením nebo bylinkami a můžeme servírovat.


Večeře

Sezamový tuňák k večeři (4 porce)

Energetická hodnota: cca 300 kcal

Obsah bílkovin: 23 g

Obsah sacharidů: 10 g

Obsah tuků: 16 g

Obsah vlákniny: 3 g

1,3 kg čerstvých steaků z tuňáka, 2 lžíce sezamového oleje (z prodejny zdravé výživy), 6 lžic sezamových semínek (možno je lehce na pánvi orestovat), 1 lžíce japonského křenu Wasabi, 2 lžičky teplé vody, sójová omáčka bez glutamanu na dochucení, dušená mrkev

Nejdříve předehřejte troubu na 200 stupňů. Tuňáka po obou stranách potřete sezamovým olejem, ochuťte pepřem a solí. Maso obalte v misce se sezamem, abyste semínky důkladně pokryli steaky ze všech stran. Rybu přendejte na zapékací misku a pečte v troubě 20 minut. Těsně před vypršením času smíchejte teplou vodu s Wasabi a tímto nálevem steaky v misce přelijte. Servírujte společně s dušenou mrkví.