Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

RYCHLE, CHUTNĚ, DIETNĚ – 25. DÍL

Přinášíme vám 25. část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

Další jídelníčky Rychle, chutně, dietně naleznete zde


SNÍDANĚ:
60g Müsli light s 125g nízkotučného jogurtu a jablkem, zelený čaj

 

Energetická hodnota snídaně: 397kcal

 

SVAČINA:1ks ovoce

OBĚD: Losos na kopru s medovou omáčkou
Surovina: Losos filety Nowaco (100g), 1lžíce sekaného čerstvého kopru, 1 stroužek česneku, 1lžíce medu, studený vývar (možný i rybí) vývar, lžička másla na pečení lososa a lžička másla na omáčku, 1lžička hladké mouky, bílý pepř, sůl, případně sojová omáčka
Příloha: 150g brambory
Postup: Troubu předehřejeme na 250°C. Filet z lososa osolíme a opepříme a vložíme do zapékací mísy. Losos dále posypeme koprem a poklademe máslem. Pečeme v rozehřáté troubě 10-15min. Mezitím na pánvi rozpustíme zbylé máslo, krátce na něm orestujeme jemně nastrouhaný česnek, zasypeme moukou, proschneme, zalijeme vývarem přidáme med. Prošleháváme dokud se omáčka neprovaří a nemá správnou konzistenci. Osolíme a případně pro chuť i pro barvu zakápneme sojovou omáčkou. Lososa podáváme zčásti přelitého medovou omáčkou.

Energetická hodnota oběda: 433kcal

SVAČINA: 120g Mrkvového salátu

VEČEŘE: Salát s kuskusem (2osoby)
Suroviny: 150 g kuskusu, 3 rajčata, 1 střední červená cibule, 2 jarní cibulky, hrst mátových lístků, svazek hladkolisté petrželky, citronová šťáva / cca 3 lžíce /, olivový olej, sůl, čerstvě mletý pepř
Postup: Kuskus si připravíme podle návodu a necháme vychladnout. Rajčata spaříme, zchladíme, oloupeme, vyjmeme jadérka a pokrájíme. Nasekáme petrželku a mátu, cibuli nakrájíme na jemné nudličky, vše promícháme s kuskusem a zalijeme zálivkou, kterou si připravíme našleháním oleje, citronové šťávy, soli a pepře. Podáváme vychlazené.

Energetická hodnota snídaně: 321kcal

Energetická hodnota celkem: 1263kcal
Sacharidy: 180g     Bílkoviny: 59g        Tuky: 29g