Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

RYCHLE, CHUTNĚ, DIETNĚ – 24. DÍL

Přinášíme vám 24. část receptů, které vám pomohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

Další jídelníčky Rychle, chutně, dietně naleznete zde


SNÍDANĚ: Zapečený toust s 2 plátky šunky, 1 plátem sýra do 30% tuku, rajčetem a zeleným čajem


SVAČINA: 1ks ovoce


OBĚD:
Filet z candáta s cuketou a bramborem (4porce)
Suroviny: 4x150g filetů z candáte Nowaco, šťáva z ½ citronu, 350g cuket, 2 lžíce másla, sůl, pepř, nastrouhaný muškátový oříšek, 0,1 l suchého bílého vína, 2 lžíce margarínu
Příloha: brambory (porce 200g)

 

Postup: Omytou a osušenou rybu pokapeme citronovou šťávou. Cuketu nakrájíme na tenké plátky, které smažíme na másle asi 5 minut. Osolíme, opepříme a okořeníme muškátovým oříšek. Podlijeme vínem a na střední teplotě povaříme asi 8 minut. Na velké pánvi rozehřejeme margarín a rybu v něm zprudka osmažíme z obou stran asi 2 minuty. Osolíme, opepříme a upravíme na talíři s cuketou a brambory.


SVAČINA: 250ml banánového koktejlu s jablkem


VEČEŘE: Kapustové závitky (4 porce)
Suroviny: 8 velkých kapustových listů, 1 lžíce slunečnicového oleje, 1 střední cibule, jemně nakrájená, 100g očištěných a nakrájených hub, 175g vařeného nebo pečeného kuřecího masa, nakrájeného na malé kousky, 50g sladké kukuřice z konzervy, 2 lžičky směsi sušených bylinek, 4 krajíce celozrnného chleba, máčeného v troše polotučného mléka, vymačkaného a rozdrobeného, sůl, pepř, 150ml zeleninového vývaru.
Omáčka: 200g rajčat z konzervy nebo dušených, 1 rozetřený stroužek česneku, 1 nastrouhaná malá cibule, několik lístků bazalky

 

Postup kapustové závitky: Nastavte troubu na 180°C. Kapustové listy nechte 3-4 minuty vařit ve vodě. Sceďte je, propláchněte studenou vodou a znovu sceďte. Do malé pánve nalijte olej a na středním ohni smažte cibulku asi 3 minuty, dokud nezměkne. Přidejte houby a smažte další 2 minuty. Přidejte kuřecí maso, sladkou kukuřici, bylinky, chlebové drobky a koření. Směs rozdělte na osm stejných dílů a zabalte do kapustových listů. Závitky uložte v jedné vrstvě do pekáče tak, aby konce listů byly vespod. Zalijte zeleninovým vývarem a pekáč zakryjte alobalem. Pečte 35 - 40 minut, občas závitky podlévejte vývarem.
Postup omáčka: Mezitím si do rendlíku připravte všechny ingredience na omáčku, uveďte do varu a vařte 10minut. Dejte do mixéru a dobře rozmixujte. Je-li potřeba, omáčku znovu ohřejte.

 

 

Energetická hodnota celkem: 1247kcal
Sacharidy:195g         Bílkoviny: 75g        Tuky: 20,47g