Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

RYCHLE, CHUTNĚ, DIETNĚ – 23. DÍL

Přinášíme vám 23. část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

Další jídelníčky Rychle, chutně, dietně naleznete zde

 

SNÍDANĚ: Jáhlová kaše s ovocem a citrónovou vodou
Suroviny: 60g jáhel, 250 ml mléka, 1 lžíce másla, 1 lžíce medu, 1 lžíce třtinového cukru, špetka mořské soli, ovoce dle chuti
Postup: Jáhly důkladně propláchneme, spaříme vroucí vodou, po tom je v hrnci zalijeme mlékem. Osolíme, osladíme a vaříme doměkka do kašovité hustoty. Podle potřeby dolijeme mlékem a nakonec vmícháme máslo. Kaši ihned servírujeme oslazenou medem a pokrájeným ovocem.

Energetická hodnota snídaně: 477kcal

SVAČINA:
1 ks ovoce

OBĚD:
Filé z mořské štiky pečené na smetanovém špenátu se sýrem a bazalkou
Suroviny: 150g Filé Mořská štika Nowaco, 100 g špenátových listů, dle potřeby smetanu, bazalková pasta, parmazán, pepř, sůl, česnek, cibule, máslo
Příloha: 200g brambor vařených ve šlupce
Postup: Porce štiky pozvolna rozmrazíme, listový špenát zbavíme vody. Na másle orestujeme dozlatova cibuli, přidáme špenát, ochutíme solí a  bazalkovou pastou a vše zjemníme smetanou. Špenát povaříme a přidáme nastrouhaný parmazán a česnek, poté špenát vložíme do vymaštěné zapékací mísy a poklademe jednotlivými filé, kterou osolíme a posypeme pepřem. Pečeme na 160 stupňů po dobu 15 – 20min.


Energetická hodnota oběda: 339kcal

SVAČINA: 200ml Jogurtového nápoj bez příchutě

VEČEŘE: Lehká zelňačka s plátkem tmavého chleba (2-3 porce)
Suroviny: 3 mrkve, 1 kostka masoxu, 2 větší cibule, 1 celer, 1 hlávka bílého zelí, 3 brambory, 3 červené papriky, 4 rajčata, 1 petržel
Postup: Zeleninu omyjeme. Zelí, celer a papriku nakrájíme na tenké nudličky. Mrkev, petržel a cibuli na kolečka. Zeleninu dáme do většího hrnce (kromě brambor), zalijeme vodou tak, aby byla veškerá zelenina zcela ponořena. Vaříme, přidáme masox a sůl. Lehkou zelňačku vaříme asi 30minut, nakonec přidáme brambory a vaříme do změknutí asi dalších 15minut.

Energetická hodnota večeře: 337kcal

Energetická hodnota celkem: 1404kcal
Sacharidy: 201g     Bílkoviny: 67g        Tuky: 24g