Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 21. díl

Přinášíme vám 21. část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

DALŠÍ JÍDELNÍČKY naleznete zde

 

Snídaně

2 plátky tmavého chleba, Cottage cheese (nízkotučný lahodný sýr na bázi tvarohu, běžně k dostání i u nás), 1 rajče

 

Energetická hodnota (kcal): 358, Bílkoviny (g): 16, Tuk (g): 3.5, Sacharidy (g): 64

 

Svačina

Jahodový koktejl (2 porce)

1/2 šálku podmáslí, 1/2 šálku nízkotučného jogurtu s vanilkovou příchutí, 2 šálky čerstvých nebo mražených jahod, lístky máty
První tři složky jemně umixujte, vlijte do dezertních sklenic a ozdobte mátovými lístky.

 

1 porce obsahuje 114 kcal energie, 6 g bílkovin, 21 g sacharidů, 2 g tuků a 3 g vlákniny.

 

Oběd

Krůta po mexicku (1 porce)

 

200 g krůtích prsou bez kůže a bez kostí nakrájených na 1,25 cm silné plátky, 1,5 šálku zeleninové směsi, 1 šálek mexické mírně kořeněné omáčky z mexického koření

 

Naklepaná (budou křehčí) a posléze nakrájená prsa opečete po obou stranách 1-3 min na lžičce olivového oleje určeném pro tepelné úpravy, pak zmírníte oheň a na pánev vložíte zeleninu (fazolky, papriky, rajčata apod.). Podusíte na ní maso, až zcela změkne, pak maso vyjmete a odložíte. Zeleninu okořeníte mexickým kořením a dusíte ji pod pokličkou, až se téměř rozvaří a všechny ingredience se spojí na omáčku. Maso pak omáčkou zalijete a podáváte např. s tortillou.

 

Nutriční hodnoty: energie 350 kcal, 45 g bílkovin, 28 g sacharidů, 4,5 g tuku, 4 g vlákniny

 

Svačina

Müsli tyčinka, jogurt
Energetická hodnota: 300 kcal

 

Večeře

Míchaná vejce s kuřetem a mozarellou (1 porce)
1 celé vejce, 1/2 šálku vaječných bílků, 2 lžíce nakrájených zelených cibulek, sůl a pepř na dochucení, ¼ šálku nakrájeného čerstvého špenátu, 4 minirajčata rozkrojená na půlky, 60 g vařeného kuřecího masa nakrájeného na kostičky, 15 g rozmačkaného sýra mozzarella, sprej s rostlinným olejem


V menší nádobě smíchejte celé vejce s bílky a směs rozšlehejte. Přidejte cibulku, sůl a pepř. Menší pánev postříkejte sprejem s rostlinným olejem a ohřejte ji středním plamenem. Na pánev přidejte špenát a vařte 2 minuty za stálého míchání, až je měkký. Potom ke špenátu přidejte vaječnou směs, rajčata a kuřecí maso. Vše vařte asi 2 minuty, až se vejce srazí, posypte sýrem a jakmile se sýr roztaví (30 s), odstavte pánev z plotny. Ihned podávejte.


1 porce obsahuje 263 kcal, 36 g bílkovin, 7 g sacharidů, 10 g tuku a 1,5 g vlákniny.