Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 14. díl

Přinášíme vám čtrnáctou část receptů, které vám mohou pomoci změnit vaše stravovací návyky.

 

Snídaně

Bylinkový chléb

Energetická hodnota: 250 kcal

Na jeden krajíc celozrnného chleba si připravíme pomazánku z 1/2 svazku pokrájených ředkviček, 50 g nakrájených okurek a 150 g sýra cottage. Ochutíme solí a trochou pepře.

 

Svačina

100 g čerstvých jahod

Energetická hodnota: 300 kcal

 

Oběd

Řecký sedlácký salát (4 osoby)

Energetická hodnota: cca 1000 kcal

 

2–3 rajčata, 1 salátová okurka, 1 cibule, 2 papriky, hrst černých oliv, 200 g řeckého ovčího sýru, olivový olej, sušené nebo čerstvé oregano, vinný ocet 

 

1. Omytou zeleninu nakrájíme na kostky, uvařené vejce na lodičky, cibuli na kroužky. Všechny přísady opatrně promícháme, přelijeme bohatě olivovým olejem, zakápneme octem a posypeme sušeným nebo čerstvým oreganem.
2. Podáváme s knäckebrotem.

 

Svačina

200 ml rajčatového džusu a 1 celozrnný rohlík

Energetická hodnota: 300 kcal

 

Večeře

Opečené bramobory se šunkou

Energetická hodnota: 300 kcal

 

Brambory, šunka, cibule, vejce, rajčata, sůl, pepř a olivový olej

 

200 g ve slupce uvařených brambor nakrájíme na kolečka. Na pánev dáme lžičku olivového oleje, nakrájenou cibuli, lžíci nakrájené libové šunky, přidáme brambory a vše krátce orestujeme. Směs vyjmeme z pánve a na zbytku oleje upečeme volské oko. Jako přílohu podáváme tři nakrájená rajčata.