Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 11.díl

Přínášíme vám jedenáctou část receptů, které by vám měly pomoct změnit stravovací návyky.

 

Snídaně

Müsli směs s netučným jogurtem a ovocem

Energetická hodnota: cca 350 kcal

Před jídlem můžete vypít sklenici čisté vody s citronovou šťávou, ke snídani dopřejte svůj oblíbený nápoj, nezapomeňte ale na dostatečné množství čisté vody bez bublinek. Je pro organismus nejvhodnější a pomáhá i ředit nápoje jak džusy, kávu nebo silný čaj.

 

Svačina

Pomeranč nebo kiwi, jogurt

Energetická hodnota: přibližně 300 kcal

 

Oběd

Grilovaný losos s baby špenátem

Energetická hodnota: cca 200 kcal

 

Losos: olivový olej, citrónová šťáva, čerstvé bylinky, sůl

Baby špenát: 250g baby špenátu, 6 lžic balzamikového octa, 4 lžíce olivového oleje, 2 lžíce piniových semen, česnek, 1 lžička javorového sirupu, pepř a sůl

Filet necháme s kůží. Z obou stran potřeme olejem, citronovou šťávou, přidáme bylinky a sůl. Necháme v lednici rozležet a pak grilujeme na roštu. Můžeme grilovat také v alobalu.

Špenát očistíme a omyjeme. Piniová semena opražíme na suché pánvi. Ocet smícháme s olejem, javorovým sirupem, do směsi prolisujeme oloupaný česnek a ochutíme solí a pepřem.

 

Svačina

Müsli tyčinka, jogort

Energetická hodnota: přibližně 300 kcal

 

Večeře

Salát s kukuřícií a šunkou

Energetická hodnota: cca 160 kcal

 

Sterilovaná 1 konzerva kukuřice, 300 g šunky, 1ks červené papriky, 1ks hlávkového salátu, 100g trvdého sýra, 1ks cibule, bazalka.

Zálivka: 5 lžic olivového oleje, 1 lžička dijonské horčice, 3 lžíce octa balzamico, 1 lžíčka sójové omáčky, sůl a pepř

Kukuřici z konzervy slijeme, propláchneme anecháme okapat. Papriku, šunku a sýr nakrájíme na kostičky a cibuli na kolečka. Bazalku a salát opereme a nakrájíme. Vše promícháme se zálivkou.

 

 

Autor: Ing. Ivan Mach