Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rychle, chutně, dietně - 10.díl

Přínášíme vám desátou část receptů, které by vám měly pomoct změnit stravovací návyky.

 

Snídaně

Cereální (1 porce)

Energetická hodnota: cca 220 kcal

Hrst ovesných vloček, nízkotučný neslazený jogortu (150ml) a porce ovoce (banán, kiwi, ananas, light kompot, broskve)

Vločky smícháme s jogurtem, necháme nabobtnat a pak do směsi vmícháme na kostičky nakrájené ovoce.

 

Před jídlem můžete vypít sklenici čisté vody s citronovou šťávou, ke snídani dopřejte svůj oblíbený nápoj, nezapomeňte ale na dostatečné množství čisté vody bez bublinek. Je pro organismus nejvhodnější a pomáhá i ředit nápoje jak džusy, kávu nebo silný čaj.

 

Svačina

Hrst mandlí (cca 10ks)

Energetická hodnota: přibližně 226 kcal

 

Oběd

Sójový steak (2 porce)

Energetická hodnota: cca 816 kcal

Obsah bílkovin: 94,85 g

Obsah sacharidů: 70,70 g

Obsah tuků: 5,65 g

Obsah vlákniny: 17 g

Sójový steak 200 g, olivy, 1/2 porce hnědé rýže Natural (1/2 kopečku) + 100 g dušené zeleniny (chřest, cuketa, červená řepa, mrkev, zelené fazolky.....)

Sójový steak připravíme dle návodu, ke konci přípravy k němu nakrátko přidáme 6 na kolečka nakrájených oliv. Vše naservísujeme na talíř. Přídáme 100 g uvařené rýže Natural a 100 g dušené zeleniny.

 

Svačina

Zeleninový talíř

Energetická hodnota: přibližně 413 kcal

150 g míchané zeleniny - mrkev, paprika, rajče, květák, brokolice

Rajčata pokrájíme, okurku nakrájíme na jemné plátky jako při přípravě  tzatziky. Zeleninu smícháme s jogurtem, lehce osolíme, ochutíme kořením nebo bylinkami a můžeme servírovat.


Večeře

Bramborová přesnídávka (2 porce)

Energetická hodnota: cca 225 kcal

Obsah bílkovin: 6 g

Obsah sacharidů: 25 g

Obsah tuků: 2 g

Obsah vlákniny: 3 g

130 g menších salátových brambor, hlávkový salát, 80 g koktejlových rajčat, 1 lžíce šťávy z limetek, olivový olej (ne panenský), 2 utřené stroužky česneku, ochucený ocet, 1 dcl bujónu, kmín

Brambory ve slupce (mají nižší glykemický index) omyjte a nakrájejte na čtvrtky. Pak je uvařte do poloměkka ve vodě s kmínem a nechejte po odstavení z ohně dojít (uchovají si mazlavou konzistenci). Upravenou zeleninu (oddělené mladé listy salátu, rozdělená rajčátka) rozprostřete nápaditě na talíř a pokapejte limetkovou šťávou. Potřete brambory česnekem a na pánvi s olejem je prudce opečte. Pak do nich vmíchejte příjemně ochucený ocet a po lžících přidejte bujón. Nakonec brambory naservírujte na zeleninu a ochuťte bylinkovým kořením. Můžete je ještě zalít několika lžícemi hustšího jogurtu.

 

 

Autor: Ing. Ivan Mach