Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak na zdravé vlasy? Přes jídlo.

Vlasy jsou korunou krásy každé ženy, a ať už se vám líbí dlouhé, krátké, světlé či tmavé, vždy by měly být lesklé, pevné, upravené a dobře vyživené. Pulty drogerií jsou přímo napěchovány různými produkty, jenž nám slibují, že z našich vlasů udělají zářivou a hustou hřívu, utrácíme tisíce za pečující šampony, masky a kondicionéry, ale to pravé, co vlasy skutečně potřebují, je správná výživa, dodaná prostřednictvím zdravého a vyváženého jídelníčku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vitamíny, minerály a doplňky stravy - co si vybrat?

Clean eating – jezte čistě!

Kopřiva - zázračná bylinka

   
Na vlasy si můžete obden nanášet vyživující masky a věnovat jim nadměrnou péči, ale pokud nebudete dobře jíst a pít, vlasy nikdy nebudou vypadat tak dobře, jak by mohly.
   
Výživa a péče o vlasy nejsou jediné dva faktory, ovliňující jejich vzhled. Velkou roli hrají také hormony, věk a genetické dispozice - ale s těmi bohužel nic nic nezmůžeme. Zaměřte se proto na to, co ovlivnit můžete - na svou stravu!
   
Inspirujte se těmito výživovými doporučeními a sledujte, jak se Vaše vlásky mění k lepšímu:

Olivový olej - není náhodou, že se olivový olej přidává do pleťových krémů i vlasové kosmetiky. Extra panenský olivový olej si přilévejte do čerstvých salátů, ale rozhodně ho tepelně neupravujte. „Olivové“ spektrum mastných kyselin dokáže s vlasy i pletí hotové zázraky.

Ovoce - pro vlasy je nesmírně důležitý vitamín C, který najdete ve spoustě druzích ovoce i zeleniny. Říká se, že nejlepší vliv na vzhled a kvalitu vlasů mají jablka, která my, jako Evropané, velice dobře trávíme. Pozitivně působí také ananas, nicméně pro někoho může být hůř stravitelný.

Živočišná želatina - určitě není dobré přejídat se gumovými medvídky nebo želatinovými bonbony, nicméně želatina jako taková má na vlasy blahodárný vliv. Obsahuje totiž kolagen, který vlasům zaručuje pevnost, pružnost i lesk. Připravte si doma želatinu, kterou seženete v každých potravinách, jemně ji oslaďte javorovým sirupem nebo stévií a zalijte jí ovoce. Dezert pro vlasy máte hotový jedna - dvě.

Slunečnicová semínka a mandle - aby se vám vlásky nadměrně nemastily, přidejte si do ranní kaše semínka ze slunečnice a několik mandlí. Obsahují totiž vitamíny B2 a B6 i minerál zinek - tyto látky jsou pro Vlasy klíčové.

Losos a ořechy - omega 3 nenasycené mastné kyseliny, obsažené v tučných mořských rybách, ořeších a semenech, zabraňují vypadávání vlasů, krásně je vyživí a vlasy pak budou neskutečně lesklé.

Zelenina
- špenát, brokolici i dýni zařazujte co nejčastěji do svého jídelníčku nejen kvůli pozitivnímu vlivu na Vaši linii a na zdraví, ale také kvůli vlasům. Vitamíny A i C, ale také minerál selen promění každý porost hlavy ve výstavní hřívu.

Vejce - proteiny, zdravé tuky, železo, vitamíny B5 a B12, to jsou vlasová esa, které skrývají vejce v rukávu.

Abyste se mohli pyšnit krásnými vlasy, myslete na vyvážený, zdravý a pestrý jídelníček s důrazem na vysoký podíl bílkovin, zdravých tuků, vitamínů, minerálů i vody!

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková