Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Hroznový cukr - klady a zápory

Hroznový cukr umí dodat tělu energii zázračně rychle. Je tedy dobré ho pravidelně zařazovat do jídelníčku a nahradit s ním běžný cukr? Umí opravdu zahnat únavu a vyčerpání? To se dozvíte v našem článku.

 

Co je hroznový cukr?

 

Nejrozšířenější jednoduchý cukr (monosacharid), který se volně vyskytuje v mnoha ovocných plodech, zejména v hroznovém víně, v medu či ve složených cukrech. Dá se pořídit jako sladidlo známé jako glukopur nebo ve formě různých bonbónů a lízátek. Lidské tělo čerpá energii z cukrů a tím dostupným je pro ně právě hroznový cukr nebo-li dextróza. V krvi cirkulující molekuly hroznového cukru garantují každým okamžikem rychlé dodání energie všem buňkám těla. Náš nervový systém i svalstvo jsou řízeny na hroznový cukr. Doba, za kterou pronikne hroznový cukr z úst do krevního řečiště, je totiž sotva 2 minuty. Tato skutečnost je důležitá zvláště v případě okamžité potřeby energie při snížení hodnoty cukru v krvi a s tím spojeného pocitu slabosti.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Síla dotyku.

Netradiční relax.

Škola praní.

 

Kdy potřebuje tělo hroznový cukr?

 

Hroznový cukr je snadno a rychle stravitelný, doporučuje se na celkové posílení organismu a jako zdroj energie při nechutenství doprovázející různá onemocnění a horečnaté stavy, také při špatné funkci a onemocnění jater (např. mononukleóza, žloutenka). Jako rychlý zdroj energie je vhodný i při zátěži v zaměstnání, ve škole a při sportovních aktivitách, kdy má organismus obzvláště vysokou spotřebu energie. Při jejím nedostatku klesá hladina cukru v krvi a následkem toho je člověk méně výkonný a jeho koncentrace klesá. Pokud tedy budete konzumovat výrobky obsahující fruktózu v kombinaci s hroznovým cukrem, můžete problémy eliminovat. Jenže co se energetických hodnot týče, je tomu stejně jako u každého jiného cukru. Po jeho konzumaci rozhodně nezhubnete, ba naopak. Hroznový cukr vyvolává rychle pocit hladu a podporuje nárůst tělesné hmotnosti. Stále tedy platí pravidlo- všeho s mírou. Nejlépe je konzumovat malé množství relativně zdravého cukru než stejné či dokonce větší množství cukru bílého.